Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp med currykycklingröra snälla ni

  • littlejohn 9 september 2011

    Jag är ute och söker ett recept på currykycklingröra, den som man får om man går ut på stan och köper fylld bagett eller bakad potatis. Den finns även att köpa färdig, tror det är Rydbergs som har den.
    Har sökt på nätet men får inte till det som jag vill. Den ska vara len, smaka mycket men inte starkt.
    Är det någon som vet vad jag menar? Vill gärna göra röran själv, då vet jag vad som är i och det blir förmodligen billigare. Meningen är att jag ska utfodra ca 30 pers.

  • MatAnders 9 september 2011

    Jag rensar grillad kyckling, och blandar ihop majonäs och creme fraish och krydda upp med önskad styrka gul curry (torr) senan brukar jag hacka ner rödlök och smaka av och sedan ner med kycklingen hoppas det blir bra.

  • boz1965 10 september 2011

    http://www.matklubben.se/recept/kyckling+curry+r%F6ra+baguette

  • sofiapersson 10 september 2011

    Så här gör jag:
    Fräs curryn först i lite smör. Curryn smakar mera då och får en intensivare färg. Blanda ihop majonnäs, lite creme fraiche, lite finhackad rödlök och ett syrligt äpple. Smaka av med curryn, salt och peppar. Tillsätt grillad kyckling.
    Lycka till!

  • Melanies 10 september 2011

    Currydressing till kycklingröra. Viktigast är majonäsen och den heter "Hellmans" smaken är mild och god, den svenska majonäsen går ej att jämföra med denna då det gäller, röror & dressingsåser.

    Jag blandar Hellmans majonäs, cremé fraiche 50/50, curry, salt & peppar efter smak samt några msk pressad apelsin eller ananasjuice. Perfekt smak och fin & len i smak.

    Apelsin eller ananas framhäver den goda currysmaken så jag använder nån av dessa fruktsafter också när jag gör kyckling med currysås.

    Tips! Gurkmeja ger en fantatisk färg till currysåser utan ge smak, för mkt curry kan bli starkt & beskt.

    Lycka till & Smaklig spis!

    PS. Restauranger har en speciell majonäs som ej går att köpa ute men är lik "Hellmans" mild, vit & len. Gå gärna in till nån restaurang på hemmaplan och fråga om du kan få köpa en burk. DS.

  • gollen 10 september 2011

    Själv brukar jag ha i hackat hårdkokt ägg i röran.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.