Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJälp med festmeny

  • DietistAsa 12 juni 2009

    Jag har bjudit alla mina goa tjejkompisar på tjejmiddag för att fira en massa olika saker (sommar, födelsedag, hundvalpar, nytt företag, bebisar, vänner). Kort sagt, vi ska äta gott och trivas.

    Vi kommer att bli ca 20 personer, vegetarianer, mjölkallergiker, gravida osv. Jag har börjat spåna på en meny, den ska kännas somrig och gå att förbereda så mycket som möjligt.

    Snittar & Bubbel
    Färskpotatis m rom, rödlök och dill
    Baconlindade äppelklyftor/päron m getost
    Auberginedipp o gurkstav på miniknäcke

    Förrätt
    Gazpcho

    Vad tror ni om fortsättningen? :p

  • The_mama97mia 12 juni 2009

    Ja du, det här verkar nästan väl svårt.
    Det svåra är att veta exakt vad du vill ha hjälp med. Det finns en tråd som heter Vegetarianer till bröllopsbuffé - där kanske du kan få tips.

    Mjölkallergiker o gravida är ju inte så knepigt att laga mat till om man tänker till. Men jag förstår inte riktigt hur du tänker att allt ska passa alla eller?

    Annars är ju en grillbuffé trevligt o inbjuder till olika alternativ, låt gästerna plocka ihop sina egna spett kanske.

    Lycka til!

  • DietistAsa 12 juni 2009

    Alltså, jag hade tänkt få lite tips på lämpliga varmrätter. Jag kan anpassa själv efter gästernas behov men problemet är väl att det kommer ganska många och jag måste hitta något som går bra att förbereda. Grillning är ingen idé (lägenhet).

    Det ska kännas lite festligt (tema klackar och långklänning). Jag har haft lax i tankarna men vet inte riktigt hur jag ska servera den.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.