Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp - släktkalas

  • ScarlettRose 3 februari 2011

    Jag och min syster tänkte ha ett litet släktkalas om två veckor, men vi har ingen om vad vi ska bjuda på.
    Då min syster bor i Stockholm och bara kommer ner till Göteborg över helgen, så vill hon inte stå i köket en hel dag, för att sen sitta hemma med släkten hela kvällen. Hon vill hinna ut och umgås med vänner och sånt med.
    Så planen är att det ska bli ett förmiddagskalas av något slag och att det ska bjudas på något lättlagat. Det får heller inte bli alltför dyrt. Vi blir ca 10-15 personer.
    Någon som har något bra tips på mat som är någorlunda snabblagad och billig, men ändå lite festlig?

  • Py 3 februari 2011

    Smörgåstårta kanske?

  • Bianca 3 februari 2011

    Pastasallad med ett gott bröd till och en kladdkaka med grädde till efterrätt?

  • The_mama97mia 3 februari 2011

    Fisksoppegryta

    grundrecept - ni som bor i Göteborg har ju tillgång till bra fisk med! Behöver inte bli dyrt alls.

    Baka eget gott bröd till och imponera eller köp billiga "pre-baked" baguetter att bjuda på till.

    Som dessert ngt chokladigt och mäktigt....

  • Anemona35 3 februari 2011

    En stor gryta chili con carne (färs eller kött) med bra bönor och ett gott bröd.
    Några ostar efter det.

  • Bumbis 3 februari 2011

    Kycklingfilé är väldigt billigt. Marinera i bunke eller påse 2 dagar innan och tillaga i ugnen en dag innan. Servera skivad kall (dagen efter) men en varm krämig potatisgratäng och en god sallad. Jättenkelt och jättegott. Finns en massa recept här på MK.

  • ky6 3 februari 2011

    Gör iordning en lasange är bara att värma i ugnen sen, servera rårivna morötter till ( kan göras dagen innan)
    Hoppas ni får en trevlig helg tillsammans\o/

  • ScarlettRose 4 februari 2011

    Tack så mycket för tipsen :)
    Fisksoppa låter ju inte dumt. Får ta och prata med systern, så får vi se vad det blir :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.