Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kantareller

  • 24 juli 2005

    Nu börjar det bli fullt med kantareller i skog och butik. Jag brukar alltid steka dem i smör och servera på en skiva stekt vitt bröd, med persilja och svartpeppar. Men vad kan man göra mer? Jag har en gång blivit bjuden på katarellpaj. Någon som har ett bra recept? Jag sökte på kantarell i Kokboken men hittade inget. Mvh, Karlstadtjejen :-)

  • Milla81 18 mars 2008

    Jag har ett jättegott recept med piroger. Jag la in det alldeles nyss så om du söker på kantareller igen kommer det nog upp.
    Milla

  • Milla81 18 mars 2008

    Alltså piroger med kantareller inuti... Kantareller, tomater, färsk timjan och en härlig ostcreme... måste bara testas om du gillar kantareller!
    Milla

  • Heisjo 18 mars 2008

    Steka dem i rikligt med smör och mycket pressad vitlök(Y)

  • evaldo 18 mars 2008

    Jag använder kantareller ofta, köper dem på ÖB lagret, de är billigare där. 27:- för 3 burkar.
    Jag har dem i grytor och gratänger .

  • tulipan 18 mars 2008

    köper inga kantareller alls... gubben släpar hem dom i mängder... ja och barnen med.. dom släpar hem dom och sen får jag ta hand om dom *hehe*
    Härligt med mat från naturen

    Jag använder dom till allt. Grytor,soppor,pajer, steker och sätter på smörgås.. på pizzor.. ja överallt kan man ha dom :-)

  • zonale 18 mars 2008

    Hej!
    Jag plockar mina kantareller själv och förväller och fryser in dem. Använder dem till de flesta recept som det ska vara svamp i. Är så goda och speciella i smaken.:)

  • enAnnan 24 mars 2008

    Jag har oxå kantareller i allt där det passar med svamp.
    Underbart gott.

    På mackan, i grytor, i köttfärssåsen,som varma grönsaker till maten;
    stek kantareller o salladslök i vitlök,
    gott till mos eller till vilken köttbit som helst.

  • Okänd 24 mars 2008

    :pTråden är ju nästan 3 år gammal.:):)
    :p

  • enAnnan 24 mars 2008

    Men lika aktuell ändå,
    för kantareller är alltid gott!!
    :)

  • Okänd 24 mars 2008

    Ja,jag älskar gula kantareller som jag plockar själv.
    Trattkantareller har jag tröttnat på.
    Vet ni förresten att älgarna älskar trattisar?:)

  • enAnnan 24 mars 2008

    Hade jag ingen aning om.

    Och jaa, jag vill oxå ha de gula "vanliga".
    De på burk duger i grytor när de färska tar slut.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.