Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kastanjer

  • Linlock 30 november 2009

    Jag föll för frestelsen och köpte kastanjer på grönsaksavdelningen idag, men jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem, har aldrig ätit det heller men har någon romantisk inre bild av en knastrande brasa och rostade kastanjer..("Chestnuts roasting on an open fire"):D
    Är det någon som har någon erfarenhet?

  • islisa 30 november 2009

    Jag brukar göra ett korssnitt i toppen på kastanjen, ställa dem i en liten form med grovsalt, in i ugnen i 20-30 min. Sen mosar man lite smör med salt och lite citronsaft. Sen är det bara till att mysskala kastanjer som man sen doppar i smöret, mums
    Mys
    Anna

  • Linlock 30 november 2009

    Tack tack!!

  • Mistys 30 november 2009

    Gör så jag också men var noga med tiden. Hade dom inne 10 min för länge en gång och dom blev snus torra och sten hårda. Torkade ihop totalt. Så stick i toppen för att känna om dom är klara.lite då och då så du inte får slänga dom.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.