Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kryddmix för dipp!

  • premier69 21 september 2010

    hallå!

    älskar estrellas (dyra!!!!) kryddmixar som säljs brevid chipsen och undrar hur man gör sina egna billigare, bor i polen just nu och något sådant säljs inte här.

    jag gillar i princip alla deras olika sorter.

    ps. deras ostbågar här nere är rena skräpet, lämpar sig bättre som packmateral.

  • alindalinda 21 september 2010

    ett tips är ju att köpa färska örter och hacka fint, blanda med gräddfil eller dyl, samt krydda med valfria kryddor.

  • alindalinda 21 september 2010

    ett annat tips är att gå in på estrellas hemsida och kolla innehållsförteckningen på din favoritdip och försök att hitta liknande kryddor att blanda med gräddfilen!
    jag brukar förresten göra en mix med turkisk yoghurt, hackad basilika och persilja, pressad vitök, paprikapulver, en klick ketchup, en skvätt citronsaft och sedan peppar och salt.
    funkar bra som dip till grönsaker, borde till chirre med! låt stå i kylen och götta till sig! i drygt 30 min!!

  • redd 22 september 2010

    Borgeby har ett par varianter, inte jättebilligt men 1-2kr/ laddning är ju bättre än estrellas 8-10kr

  • Josses 23 september 2010

    Här kör vi med créme fraiche och grillkrydda eller grönsakskrydda.
    1msk / 2 dl burk, ibland lite mer. får prova sig fram.
    Ibland har jag köpt knorr´s kryddor och ibland om jag har tur och
    hittar så köper jag på marknader.
    De passar till både grönsaker och chips.
    Provenc´aliska torkade kryddor är också gott att blanda i créme fraichen.
    Går även bra med gräddfil men vi tycker créme fraiche är godare.
    Hoppas du får några bra tips här på MK.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.