Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Salt och smakrik ost

  • Snorkfroken 10 oktober 2011

    Någon som har tips på en salt och smakrik hårdost? :)

  • Dintan 10 oktober 2011

    Vad ska du ha den till?
    Äta på mackan, ostprovning, till något speciellt ändamål, i viss maträtt?

  • Mistys 10 oktober 2011

    1878 är en av mina favoriter (Y)

  • lena4 10 oktober 2011

    Allerums lagrade prästost ( 12 månader) Skånemejeri tycker vi är en av de bästa.

  • familjenlundin 10 oktober 2011

    Gruyere, visserligen en dyr ost men ack så god \o/

  • Snorkfroken 10 oktober 2011

    Det är sonen som vill ha till smörgåsen :)

  • The_mama97mia 10 oktober 2011

    hmmm, när jag var barn älskade jag Port Salut, den ser man knappt nuförtiden.
    Jag köper Gouda ofta, eller Edamer, till barnen. Själv vill jag ha riktigt svettiga ostar, danska gärna som luktar så man får ha dom i garaget typ....

    Du får engagera sonen i en liten ostprovning.
    Grynpipiga eller icke, lagrade olika länge...

    Men om man vill ha en ost som smakar ska man nog undvika de allra billigaste med, en del Gouda är menlösa. Lagrad Grevé och Herrgård är ju toppen på mackan.

  • miss_breezer 11 oktober 2011

    Falbygdens vällgarade ostar är kanon goda. Finns många att välja mellan. Mina favoriter är Arn Herrgård och Morfars Brännvinsost. Brännvinsosten finns även med päroncognac :)

  • callemero 11 oktober 2011

    Pröva den hederliga Kvibille cheddar, den är både smakrik och salt. Vet att jag själv älskade den när jag var liten.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.