Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Små rätter, äta långsamt..

  • fruhagelin 18 januari 2010

    Jag behöver tips på massor av små rätter..vill ha lite plockmat till mig och sambon att sitta och knapra på till en härlig fredagsfilm.. Alla tips är välkomna. Såser, kött, grönsaker osv. Vi är inga höjdare av skaldjur så det hade vi tänkt skippa.


    Tacksam för ALLA svar :D

  • AnneNi 18 januari 2010

    Cooktailtomat med fetaost på tandpetare.
    Tunnbrödrulle med skinka och någon röra skuren i munsbitar.
    Klassikern grönsaksstavar med dipsås.
    Saltrulle med pepparotsvisp.
    Marinerat kött av olika slag skivat i tunna skivor, tex. fläskfilé och kycklingfilé.
    Inga recept, men kanske något förlag du kan söka på eller ha som inspiration iaf!
    Lycka till!

  • boz1965 18 januari 2010

    Snittar av olika slag kunde kanske vara en idé?

  • siggemums 18 januari 2010

    Tunnbrödrulle med rökt lax och wasabi. Crostini med pesto. Oliver. Några goda brödpinnar med lindad prosciutto. Salta kex med brieost och fikonmarmelad.
    Dessert :smält lite valfri choklad i en liten skål i micron ställ med ett värmeljus under. Doppa olika sorters frukt tex kiwi,päron,jordgubbar(helst) .

  • fruhagelin 18 januari 2010

    Gud vilka smarriga rätter ni kom på. TACK så mycket:D

  • jimboz 18 januari 2010

    Kallskuret brukar jag och några vänner köra med när vi sammanstrålar över lite bira..På dom större kedjorna så brukar dom ha en monter med inlagda tomater, oliver, fetaost, pepperoni..Ja en massa gott..Sedan brukar vi kombinera med olika salamisorter. Sedan kör vi med några Baguetter..
    Man kan väl kalla det för Tapas....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.