Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smalsoppa

  • 12 februari 2001

    jag skuklle vilja ha recept på någon smakrik soppa utan grädde, jag är glad för soppor med vill ha fettsnåla varianter.

  • 14 februari 2001

    Koka upp en halv liter vatten och en halv dl jasminris. Låt koka ca 15 min. Späd med mer vatten vid behov. Stek salladslök och ingefära i lite majsolja utan att det får färg. Tillsätt det i riset och lägg i några limeblad och koriander. Låter tråkigt men får en underbar smak!

  • 16 februari 2001

    Hej Har lagt in ett recept i kokbokenHedvigsoppa inte så tokig faktiskten köttfärs soppa m vitkål

  • 27 februari 2001

    Rotfruktssoppa tycker jag är gott så här års. Du kan reda av den med lite matlagningsyoghurt eller creme fraiche. Spetsa den gärna med lite chili för lite mer sting. Servera med nybakat bröd och kanske ett litet kycklingspett!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.