Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad brukar ni äta för gott till helgen??

  • Matvagott 20 november 2008

    Ja det är min fråga...
    Äter något gott och kanske dricker gott...
    Skriv och berätta...
    Kanske vi alla kan få lite nya tips...

    :):):):)....Ha det....:):):):)

  • marjoh1 20 november 2008

    Plankstek har jag gjort några gånger, annars går det älltid hem med potatisgratäng och helstekt file. Bakad potatis med grönsallad är inte heller dumt som helgmat:)

  • matnjutaren 20 november 2008

    Dovhjortskött som marinerats i vin, olja, kryddor o vitlök. Till det klyftpotatis, stekta i ugnen och en vitkålssallad gjord på ättika, olja (oliv) salt, peppar och vegeta. Gott! :)

    Oftast äter vi fööör mycket men ibland blir det en "smarrig" efterrätt också, gärna med chokladinspirerat. (Y)

    "chokladinspirerat" he he menade ..så klart..chokladinspiriation:p

  • mitsann 20 november 2008

    Ibland äter vi en god oxbiff med bakad potatis till eller klyftpotatis som jag gör själv och en god sallad!

  • Disen 21 november 2008

    Tycker det växlar mellan kött, fisk, fågel och skaldjur.Beroende på vad man är sugen på. Men det blir alltid lite mer festligt på helgerna. :p

    På vintern köper vi en liten "vintergrill". Tycker det är så gott och grilla även på vintern fast det blir ju inte lika ofta som på sommaren. Men gott är det.

    Förra helgen grillade vi fläskfilè och då fick "gubben" sätta ut bygglampan för att se när köttet var klart. He, he det såg rätt komiskt ut. :D

  • Matvagott 21 november 2008

    Skrivet av Disen den 21 nov 2008

    Tycker det växlar mellan kött, fisk, fågel och skaldjur.Beroende på vad man är sugen på. Men det blir alltid lite mer festligt på helgerna. :p

    På vintern köper vi en liten "vintergrill". Tycker det är så gott och grilla även på vintern fast det blir ju inte lika ofta som på sommaren. Men gott är det.

    Förra helgen grillade vi fläskfilè och då fick "gubben" sätta ut bygglampan för att se när köttet var klart. He, he det såg rätt komiskt ut. :D


    Det låter ju mysigt att grilla denna tid som kommer nu..Har inte gjort det men vi ska försöka i år..När man tagit med barnen ut och åkt skridskor på sjön har man ju grillat korv men aldrig hemma på grillen .
    Bra tips som vi ska göra..Tackar...

  • ida85 21 november 2008

    något gott kött med potatisgratäng eller hassebackspotatis .. mina blir supergoda ! (L) Killen tjatar alltid på att jag ska göra hasselbackspotatis . tar sin tid, men sååå gott ! :) Om man ej orkar laga någon avancerad mat så blir det oftast att man äter ute eller köper med sig mat ! Blir med libanesikt ! (Y)

  • Mellanbellan 21 november 2008

    Speciellt för helgen för mig, är VITLÖK! Är jag hemma så blir det vitlök både fredag och lördag. Jag måste bara ha det! (Y)
    Potatisgratäng med vitlök och en god köttbit till, vitlöksbröd, vitlöksdipp, vitlök i såsen, vitlök i köttgrytan osv är några förslag. T o m om jag är förkyld så dricker jag vitlök "finsk näsbränna".

  • lillawe 21 november 2008

    Hujja!!!
    Den här kvälln blev det en glad överraskning, Vi(H):D åt "Syjuntarlåda", Den var enkel och bra... passar in i vår familj denna fredagskväll...???? Idol och annat....????:o

  • Disen 22 november 2008

    matvagott! :D
    glöm inte byggstrålkastaren. :D:D
    Prova, det är jättemysigt och grilla även på vintern.:D

  • Tawallis 22 november 2008

    Då min man jobbar i Norge, så blir det inte så mycket till "extra" god mat på helgerna för mig. Men när han är hemma, så lagar jag till något extra gott på helgerna, oftast sådant som han själv tycker om mest. Hans favorit är hassebackspotatis, fylld fläskfile lindad i bacon och rödvinssås. Tar ju sin tid att tillaga, men så gott

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.