Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad brukar ni dippa och i vad, helst nyttiga alternativ:)

  • rallysmulan 15 september 2011

    Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan dippa och i vad. Eftersom jag och de jag ska ta med maten till som en liten överraskning, tänker på vikten så vill jag gärna att det är ganska magert och nyttigt. Inte super magert men inte fetaste rätterna i stan heller:)
    Jag har snöat in lite på samma saker varje gång, vill vidga mina vyer.

  • husmusen88 16 september 2011

    Jag brukar dippa morotstavar, gurkstavar, paprika, äpple/päronbitar osv i guacamole, vitlöksdipp, tzatsiki, fetaoströra mm. Små ostkex är oxå gott att doppa!

    Sen beror det ju på vad man gillar, små ugnsgrillade välkryddade köttspett är ju jättegott att doppa framför tv oxå.

  • elleave 16 september 2011

    Små buketter av färsk broccoli och blomkål, rättika, champinjoner.
    Vill man ändå ha nåt salt är tacochips och sk lantchips lite magrare.
    Annars funkar ju kex, tunnbröd, grissini osv :)

  • LittleMissTessie 16 september 2011

    En annorlunda, men väldigt god dippa som inte nödvändigtvis måste vara fet om man väljer light-alternativ är Philadelphiaost eller annan liknande färskost blandat med sweet chilisås. Det kan låta som en konstig blandning, men den är supergod. Testa :)

  • rallysmulan 16 september 2011

    Tack för alla svar, nu har jag lite nytt att testa:)

  • The_mama97mia 16 september 2011

    Ett annat tips är att göra som små spett på tandpetare/cocktailpinnar, alla grönsaker o frukter är ju inte så bra i format liksom, men tänk en räka, en bit ananas, en halv cocktailtomat på en liten pinne o sen valfri gräddfilsdip till det.
    Visserligen pilligt men gott.
    Nu blir jag sugen på att dippa!

  • lindroth1 16 september 2011

    moröttsstavar i cheesdipp, eller i cream frech :), bättre än godis!

  • litenkatt 16 september 2011

    fick tipset om att byta ut gräddfilen mor kesella light när man gör sån pulverdip. Tyckte att det blev alldeles för tjockt och spädde ut med lite mjölk så blev det faktiskt ganska bra.

  • The_mama97mia 16 september 2011

    det att dippa I - guacamole, eller tapenade, eller för vissa grönsaker så är det gött med bara ett himla gott salt! Typ Herbamare till morotsstavar, eller flingsalt med olika smak till gurkstavar m.m.

    På tal om saker att sätta på pinne o dippa - glöm inte oliver

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.