Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad gör du med ..

  • Tillberga 4 maj 2008

    ..RÄDISOR?

    jag äter dom "bara" råa och i sallad och dylikt
    va gör du?

    15 kr för två STORA knippen på Coop EXTRA idag

    Måd

  • anluk 4 maj 2008

    Är gott att ha i potatissallad, tror jag har ett par recept med potatissallad med rädisor bland mina recept. Annars är det ju råa och i sallad man har det. Gott även att skiva och har på mackan tycker jag.

  • The_mama97mia 4 maj 2008

    Äter dom som godis. Doppa i lite Herbamare....

  • Tillberga 5 maj 2008

    undrar om man kan koka och äta med smör :'(

  • zonale 5 maj 2008

    På smörgås och i sallader. Har aldrig testat något annat.

  • evaldo 5 maj 2008

    Använder rädisor i sallader och i grönsaksgratänger samt på ostmackan.

  • farmoringer 5 maj 2008

    Har dom bara i sallader.. Jättegott i nypotaissallad som man bara har en god vinigrett på...Rädisor, potatis, rödlök och kanske lite kapris. Vinigrett smaksatt med senap...

  • The_mama97mia 5 maj 2008

    Smörslungade rädisor, eller smörsvängda rädisor är ngt man ser ibland i lite lyxigare recept. Men koka tror jag inte på TIllberga... Fram med pannan o smöret o slunga loss!
    :)

  • zudette 5 maj 2008

    Men hur mycket smakar rädisor man köper egentligen? - Är det skillnad på när under året man köper dem????? Har köpt nån gång men blivit så besviken - smakar INGENTING jämfört med de rädisor man drog upp i mammas såbänkar och rengjorde direkt i gräset - mmmmm........ det var barndomssommar, det....

  • SaraW 5 maj 2008

    Jag slänger ibland med ett par rädisor i långpannan när jag gör ugnsrostade rotfrukter. De kan vara lite svåra att spetsa på gaffeln, men smakar jättegott lätt rostade. Annars äter jag dem på mackan eller i salladen. Även gott tillbehör till smabons favoritsoppa, krämig ostsoppa.

  • Glitterfia 5 maj 2008

    Som jag sökt och sökt :o Hittar det inte... :'(
    Jag hade ett annorlunda recept på rädisor. Ger inte upp än men om jag inte minns helt fel så skulle man koka dem en kort stund (typ förvälla) och sen slå någon marinad över eller om det var smör. Jag har inte gett upp än, ska fortsätta söka. :D
    Blev ju själv så attans nyfiken :p
    Tänk om jag kastat det :'(

  • Glitterfia 5 maj 2008

    Tjoho :D
    Hittade det men det är inte utprovat.
    Om du provar det kan du väl skriva och tala om hur det blev :p

    Rädisor
    Koka dem 3-4 minuter
    sväng dem med lite smör och strö flingsalt över.

  • Tillberga 6 maj 2008

    Skrivet av Glitterfia den 5 maj 2008

    Tjoho :D
    Hittade det men det är inte utprovat.
    Om du provar det kan du väl skriva och tala om hur det blev :p

    Rädisor
    Koka dem 3-4 minuter
    sväng dem med lite smör och strö flingsalt över.


    de skall jag prova i dag
    TACK

    skriver sen och talar om hur de smakade

  • Tillberga 6 maj 2008

    nu har jag ätit kokta rädisor
    dom blev lite bleka och "fula" i färgen
    men jag åt dem med smör och salt som kokta rädbetor
    och de var inte alls dumt

    gillar du nykokta rödbetor med smör och salt så är detta värt att pröva

    Måd

  • enAnnan 7 maj 2008

    Precis vad jag tänkte skriva Måd. :)
    Att de tappar färg, men smakar jättegott.

    Jag har dem i en kasslergryta under mina recept, och tillsätter ibland rädisor till andra grytor med kött eller fisk i.

  • kickiekblad 9 maj 2008

    använder det till sallad potaissallad å äter dom råa .. på mackor med purjolök e åxå gott:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.