Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad gör ni med färsk vit sparris???

  • majamia 25 april 2008

    Jag brukar steka färsk grön sparris snabbt och sedan ringla över krämig balsamvinäger och grovsalt samt riven permesan.

    Är det bara färgen som skiljer eller även smaken? :D

    Tänkte laga det ikväll så tacksam för tips (Y)

  • majamia 25 april 2008

    ingen som vet

  • enAnnan 25 april 2008

    Personligen föredrar jag grön sparris :)

    Tror att den vita behöver lite mer tillagning och skulle inte bara steka eller grilla den som jag oxå gör med den gröna.
    Behöver nog kokas i 15 minuter tror jag.

    Jag skulle koka den, lägga upp på fat och ringla över hollandaisås och servera till skinka eller en bit stekt fisk.

  • Superbruden 25 april 2008

    Jag brukar linda bacon runt sparrisen (med lite peppar) och antingen steka eller grilla den. Brukar ta två eller tre sparrisar i varje knippe (går bra med både vit och grön sparris).
    En annan sak som är gott är att koka ägg och hacka över den kokta sparrisen tillsammans med lite finhackad rökt skinka och hollandaisesås.
    Sparris är otroligt gott, jag njuter verkligen av denna tid när primörerna kommer, MMMMMMM
    (Y)

  • lenajeanette 17 maj 2008

    Passa på att njuta den tyska vita sparrisen som finns i butikerna nu.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.