Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alternativ för Äggstanning i pajer?

  • ullasmulan 4 augusti 2009

    Är superallergisk mot ägg och undrar om det finns något man kan byta ut äggstanningen mot i pajer så det blir ungefär likadant resultat? Finns ju så många läckra recept jag skulle vilja prova.

  • Mistys 4 augusti 2009

    Finns ägg ersättningsmedel på hälsokostbutikerna att köpa. Ett pulver man blandar med vätska. har aldrig använt det till äggstanning så vet ej hur det blir men fungerar utmärkt till ex pannkakor. Mina barn som är veganer (altså inte äter ägg ) använder det! :)

  • The_mama97mia 4 augusti 2009

    hmmm jag fick en tanke som är SÅÅÅÅÅ fel - men RÅMJÖLK - är ju full med protein o när man gör kalvdans så stannar den ju utan hjälp.... men om man är äggallergiker så kanske man inte tål råmjölk heller?

  • Roggan 4 augusti 2009

    En stuvning kanske?

  • bubblemint 6 augusti 2009

    det finns massor av pajer där man inte behöver ägg.. ricotta paj kan man ju göra. eller nån form av grädde borde funka, grädde har ju tjockare konsistens än mjölk. stuvning var en bra ide oxå :) ost gör fyllningen tjockare, liksom creame fraich eller färskost.

  • DoctorWho 25 februari 2011

    Puffar

    Tänkte starta en ny tråd, men hittade denna istället.

    Jag undrar om en jättetjock mjölsås/stuvning går att använda istället för äggstanning? HATAR smaken och konsistensen av äggstanning. Har samlat på mig MASSOR av recept på pajfyllningar genom åren, alla med äggstanning tyvärr. Det enda jag vill ersätta i recepten är äggstanningen. Tacksam för hjälp.

    Edit: Rättat lite.

  • DoctorWho 25 februari 2011

    Peach Melba paj

    Vad kan man ersätta äggstanningen med i detta recept?

    Edit: Råkade infoga fel recept.

  • arnsurdeg 26 februari 2011

    jag brukar göra fylningen av kokos mjölk som jag blandar i mjöl och värmer upp tills det blir en lagom sås

  • Shoutoutloud 26 februari 2011

    jag var tidigare allergisk mot ägg.då brukade jag om jag gjorde tex ost och skinkpaj ha i en massa ost och fet creme fraiche istället för ägg.!då stannar den definitivt!:DD om du tål keso kan man ha de gryniga kornen också. försök ta bort lite vätska bara!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.