Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Apetina fetaost 3%

  • Ekorrungen 3 mars 2009

    Hej alla glada!

    Jag undrar om nån kan svara; Hur länge håller sej osten då man öppnat den?(H)

    Ha en bra da och kväll:)/Carin

  • The_mama97mia 3 mars 2009

    hej, står det inte på burken? DU menar tärnad ost i liten burk med saltlag eller?
    Tror vi diskuterade nån annanstans om man kunde frysa osten också. Minns inte....

  • hanna_s 3 mars 2009

    Jag brukar behålla förpackningen till osten, dvs. om den är i bit, och ev den saltlag som finns och lägga den i en burk med lock. Den håller sig 4-5 dagar i kylen.
    Den tärnade osten i lag som är i en burk tycker jag håller sig bra i upp till en vecka, förutsatt att man spara saltlagen alltså.

  • Ekorrungen 4 mars 2009

    Skrivet av mama97mia den 3 mar 2009

    hej, står det inte på burken? DU menar tärnad ost i liten burk med saltlag eller?
    Tror vi diskuterade nån annanstans om man kunde frysa osten också. Minns inte....


    Precis den osten menar jag, Jag ser inget på burken, det brukar stå på andra förpackningar. Det var inget att rekommendera att frysa osten!

    Ha en riktigt bra dag(H)/Carin

  • Ekorrungen 4 mars 2009

    Skrivet av hanna_s den 3 mar 2009

    Jag brukar behålla förpackningen till osten, dvs. om den är i bit, och ev den saltlag som finns och lägga den i en burk med lock. Den håller sig 4-5 dagar i kylen.
    Den tärnade osten i lag som är i en burk tycker jag håller sig bra i upp till en vecka, förutsatt att man spara saltlagen alltså.


    Jag provade att ha den i en vecka, men tyckte att den lukta härsket. Men den kanske inte är farlig att använda?

    Ha en riktigt bra dag(H)/Carin

  • Bumbis 4 mars 2009

    Datumet på burken gäller bara oöpnnad förpackning. När den är öppnad är det 4-6 dagar som gäller. Så är det med i stort sett alla färskvaror.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.