Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bär-rester från frysen

  • rorviksvagen 18 november 2010

    Ofta om man köpt frysta bär till nåt speciellt så blir det lite kvar. Dessa olika bär stoppar jag i mina muffins när jag bakar. Om man dessutom vispar ihop lite vaniljkräm o stoppar i också så blir det underbart gott.
    Idag hade jag 15 bjönbär o 25 jordgubbar o en knapp dl blåbär. Jag gjorde vaniljkräm på 1 dl mjölk.
    Jag gör en ganska fast muffinssmet som man får "skeda" ner i formarna.
    Det blev 30 underbara muffins.(Y)

  • Cassiopeya 18 november 2010

    Skrivet av rorviksvagen den 18 nov 2010

    Ofta om man köpt frysta bär till nåt speciellt så blir det lite kvar. Dessa olika bär stoppar jag i mina muffins när jag bakar. Om man dessutom vispar ihop lite vaniljkräm o stoppar i också så blir det underbart gott.
    Idag hade jag 15 bjönbär o 25 jordgubbar o en knapp dl blåbär. Jag gjorde vaniljkräm på 1 dl mjölk.
    Jag gör en ganska fast muffinssmet som man får "skeda" ner i formarna.
    Det blev 30 underbara muffins.(Y)



    Mums!

    Här brukar det bli smothie på bärresterna, eller också åker de ner i filen, eller till glass, det är riktigt gott =)

  • The_mama97mia 18 november 2010

    eller som isbitar i saft, läsk eller vin ...

  • Josses 18 november 2010

    Skrivet av mama97mia den 18 nov 2010

    eller som isbitar i saft, läsk eller vin ...
    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.