Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Creme Fraiche

  • jas65 30 december 2009

    Hej,
    Jag ville bara delge ett enkelt sätt att förändra smaken på Creme fraiche. Bred ut Creme fraichen på en kökshanduk och låt kökshanduken suga ut vätskan, det tar ca 2-4 timmar.
    Smaka av den och sedan bestäm vad ni vill göra med den. Krydda upp den med kryddor, majones eller använda den tillsammans ex jordgubssylt. Creme fraichen ändrar totalt.sin egenhet från den Creme fraichen vi köper från affärshyllorna när man låter den rinna av. " Smakar som sour creme ??.

    Allt för mig denna gång och glöm inte att höfta på höfterna nu när det är nyår och även höfta på med matlagningen.

    Gott slut och gott nytt år till Er alla

    Mvh Anders

  • jas65 3 januari 2010

    Med en örtblandning så passar den till allt kött. Det är bara fantasin som sätter gränser här tycker jag.

  • plott 8 januari 2010

    Rekommenderade förska kryddor är (Färska) koriander, basilika, bladpersilja, dill, koriander lika delar. Glöm ej vitlök, salt och vitpeppar/malen// plott

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.