Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Drinktilltugg & "nattamat"

  • 13 december 2000

    Hejsan!Ska ha ett nyårspartaj med 12 matgäster. Jag undrar om någon har några kul ideer om snittar och andra drinktilltugg? Jag funderar även över vad man kan servera efter midnatt som är lite matigt men ändå relativt lätt att göra. Tack för era eventuella tips, alla är välkomna!

  • 14 december 2000

    Korv och bröd eller paj är bara för tråkigt. I kokboken finns ett recept på ansjovisrulle som är kanon nattamat. den görs i förväg, flera dagar och klan frysas. Sätts bara in i ugnen före servering. Servera med öl och nubbe!Bra alternativ är också att göra pizzaslices.Gott nytt år!

  • 14 december 2000

    Tilltugg finns det massor av. Festligt är att göra smp blinisar(plättar) och servera dem en klick creme fraiche, lite finhackad röd lök el gräslök & laxrom. Servera ett friskt vitt vin till.Min personliga återkommande favorit är annars getostcreme på en liten rostad toast. Blanda checrost och lite creme fraicke, lite sambal oelek. Lägg cremen på en toast, lägg en valnöt på toppen ringla flytande honumg över. Otroligt gott! Väldigt enkelt att göra och imponerar på dina gäster med alla härliga smaker. Lycka till! /Heidi :-)

  • 14 december 2000

    Nattamat är alltid ett spännande kapitel och det är lika svårt att beräkna hur många som äter eller inte. Hur som haver senaste partajet så gjorde jag varma brietårtor i ugn, skär av toppen på tårtan lägg på soltorkade tomater och rosmarin, in i ugn tills osten smälter. Till det så serverar du ett stort härligt & luftigt bröd, gärna Medelhavsvarianten. Servera lite uppskuren salami & oliver. Brödet kan du baka i förväg, brietårtorna förberedas och bara sättas in i ugnenEtt annat tips är att göra lasagne....Gott Nytt År! /Sandra

  • 21 december 2000

    Hej. Skala 1 kg räkor, blanda med 1-2 msk olja, 1 pressad vitlöksklyfta och 1 msk fryst basilika. Låt stå och dra till sig smakerna en stund i kylen. Räkorna blir fasta och goda.

  • 28 december 2000

    Gott till drinken är mini-getostpajer.I välsorterade affärer finns mini-pajskal.Lägg en bit getost och en liten grön oliv i varje. Vispa ihop ett par ägg med (fet) mjölk, häll i skalen och grädda.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.