Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

EJ KOKBAR

  • arezm 16 januari 2012

    Hej!

    Om man har en viss yoghurt som ej är kokbar, går det då att tillsätta denna produkt innan servering när maträtten fortfarande är i kastrullen. Har nämligen köpt Garants matyoghurt men märkte att den inte var kokbar. Vill dock laga fyllda paprikor i slow cooker och undrar om den går att tillsätta strax innan servering.

    Tack på förhand!

    Mvh
    Arez

  • tojve 16 januari 2012

    Jag TROR att det brukar funka att blanda i det när maten är någorlunda varm, men jag är inte säker. Borde gå bara man inte kokar det eller liknande. Har man i det så att det får koka klumpar det sig (som en klumpig redning).

  • arezm 16 januari 2012

    hmm...den kommer aldrig koka men däremot hällas i en varm rätt. finns det någon viss värmegräns för icke kokbara mejeriprdoukter?

  • Mistys 17 januari 2012

    Youghurt går väl aldrig att koka oavsett märke. Då "delar" den sig. Men att blanda i varmt går. Dock kan den bli mer rinnig.

  • halleberg1 17 januari 2012

    slicka på den så blir den god och varm spotta ut innan servering

  • GladaMalin 17 januari 2012

    Bra förslag{meeting}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.