Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enchiladas (snabba svar gärna)

  • Esprite 31 oktober 2009

    Jag ska bjuda mina gäster på enchiladas ikväll, ska göra med både köttfärs och kycklingfyllning. Det är dock så att vi ska iväg på ett evenemang innan vi ska äta så jag tänkte göra maten i förväg.

    Kan man göra iordning enchiladas i förväg och ställa dem i kylen medans man är borta (ca 3 timmar) och sedan gratinera när man ska äta dem eller blir tortillabröden geggiga om de får ligga med fyllningen i??

  • Klewa 31 oktober 2009

    Hejsan!

    Jag tror gott du kan göra dem i förväg, om du har dem kallt... Linda in med folie, och ha dem i frysen om inte annat. De tinar ju fort, och kan säkert ställas in i ugnen otinade?!

    /Klewa

  • boz1965 31 oktober 2009

    Jag hade nog förberett med alla ingredienser men väntat med att fylla tortillorna. Det blir bara genomvått och geggigt annars.

  • Esprite 31 oktober 2009

    Det tar ju ganska lång tid att fylla bröden och vi behöver äta så fort som möjligt när vi kommer hem så att det inte blir för sent för barnen.

  • Countrygirl 31 oktober 2009

    i sådan fall hade jag nog sett till att all fyllning är kall när jag stoppar i den. Har fått för mig att det degar sig mindre då.

    Lycka till!

  • boz1965 31 oktober 2009

    Skrivet av Esprite den 31 okt 2009

    Det tar ju ganska lång tid att fylla bröden och vi behöver äta så fort som möjligt när vi kommer hem så att det inte blir för sent för barnen.


    Varför inte bara sätta fram alla ingredienser när ni ska äta så kan alla få lov att fylla sin egen tortilla? Det tycker säkert ungarna är kul.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.