Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favoritkryddan??

  • vanillalover 28 januari 2008

    Hejsan alla!
    Undrar vad ni har för favoritkrydda? Kan vara den ni använder mest eller "bara älskar" i ert kök.
    Skriv gärna oxå om ni har ngn krydda ni inte alls gillar!
    (Y)Min flitigaste använda är; Piffikryddan (speciellt på vardagarna) Röd chili och andra Thai-kryddor är annars favoriten till lite "finare mat"
    (N)Spiskummin e dock en krydda jag "får rysningar" av då den enligt mej luktar svett. (smakar dock annorlunda, jag vet...)
    Passar på att önska alla en fortsatt trevlig vecka!
    /Marie

  • 28 januari 2008

    Skrivet av vanillalover den 28 jan 2008

    Hejsan alla!
    Undrar vad ni har för favoritkrydda? Kan vara den ni använder mest eller "bara älskar" i ert kök.
    Skriv gärna oxå om ni har ngn krydda ni inte alls gillar!
    (Y)Min flitigaste använda är; Piffikryddan (speciellt på vardagarna) Röd chili och andra Thai-kryddor är annars favoriten till lite "finare mat"
    (N)Spiskummin e dock en krydda jag "får rysningar" av då den enligt mej luktar svett. (smakar dock annorlunda, jag vet...)
    Passar på att önska alla en fortsatt trevlig vecka!
    /Marie


    det diskuteras för fullt här: http://www.matklubben.se/matprat/tips_och_fraagor_foer_koeket_31/favoritkryddor__2394.html

  • vanillalover 28 januari 2008

    ojdå, sökte i ämnet innan men hittade inte ngt då...
    fast det handlar ju mest om saltet och vad man använder mest, inte om "värsta" kryddan...
    /M

  • MammaModesty 28 januari 2008

    tycker att när denna tråd ändå ligger här kan vi ju ta upp värsta kryddan......:D

    den värsta krydda jag vet är nog curry.... eller saffran... de två delar nog första platsen ... (N) jag tycker helt enkelt inte om dem....

  • MammaIrene 28 januari 2008

    Håller helt o hållet med dig om saffran, inget vidare.(N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.