Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa; sylt och marmelad??

  • MrsC 18 augusti 2009

    Är det någon som vet om man kan frysa hemmagjord sylt och marmelad?

  • thewildone 18 augusti 2009

    ja det går bra

  • MrsC 18 augusti 2009

    OK, har du provat?
    Är resultatet bra?

  • moberg 18 augusti 2009

    Fryser alltid min marmelad och sylt och även saft. Behöver inte ha konserveringsmedel i det man gjort. Man märker ingen skillnad när man tar fram och tinar.

  • Cissi71 30 augusti 2009

    Jag fryser in färdigkokt saft i en plastpåse som jag stoppat i en tom mjölkkartong. Tänk på att spara lite plats för att den utvidgar sig lite. Det blir lättare att stapla i frysen! De nya russinburkarna "Sun-maid" är perfekta att frysa sylt i. Det blir en del burkar då vi alltid har russin i frukostgröten!(Y)

  • celice 31 augusti 2009

    (Y) Yes, jag fryser alltid min saft, marmelad och sylt, tar upp ur frysen vid behov(Y)

  • Lenael 31 augusti 2009

    (L) Jag gör sylt på färska jordgubbar och fryscerto när jag får tag på billiga jordgubbar.
    Fryser in i små plastburkar. Världens godaste sylt att ta fram på vintern. Smakar sommar.

  • Tillberga 31 augusti 2009

    jag fryser både lingonsylten och äppelmoset

  • The_mama97mia 31 augusti 2009

    Fryser flädersaft, jordgubbar, hallon och blåbär fryser jag in som dom är, tar fram o gör rårörd sylt vid behov ...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.