Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gltuen och laktosfritt bröd

  • DevourMe 13 april 2008

    Hej nån som har ett tips på ett bröd som är laktosfritt och inge gluten, bakat av majsmjöl, bovete eller annat glutenfritt.

    En annan fråga, ett bröd som inte behöver vara glutenfritt men laktosfritt men jätte kalorisnålt?
    ibland undrar man om det finns kalorisnåla mjukbröd överhuvudtaget:(?

    skulle va bra å veta snarast möjligt!
    tack :)

  • Ernst76 13 april 2008

    Detta är en kaka som är fri från gluten och laktos men inte kalorier, men den riktigt god:D
    Mjuk nötkaka

  • Ernst76 13 april 2008

    Menar du vitt bröd blir det svårt att hitta ett kalorisnålt bröd. Ljust bröd innehåller mer stärkelse och snabba kolhydrater än grovt mörkt bröd.

  • Dorisrecept 13 april 2008

    På min hemsida har jag flera glutenfria recept på bröd, vissa är laktosfria oxå men där det står margarin eller mjölk så är det ju bara att använda laktosfria alternativ(H) www.dorisrecept.tk
    P.S Kalorier får du räkna ut själv:) D.S
    Lycka till!

  • DevourMe 20 april 2008

    Skrivet av Ernst76 den 13 apr 2008

    Menar du vitt bröd blir det svårt att hitta ett kalorisnålt bröd. Ljust bröd innehåller mer stärkelse och snabba kolhydrater än grovt mörkt bröd.


    det e klart jag inte ivll ha vitt börd:P det är äckligt så ett fullkornsbröd skulle va bra=)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.