Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gluten & laktosfritt

  • 25 juni 2006

    Hej!Jag är en gluten och laktos allergiker som undrar om det finns nå bra recept på lättlagat fiber/nyttigt bröd och även müsli som man kan göra lätt själv?Har inte varit allergisk så länge så det är svårt att veta vad man kan och inte kna äta. Finns det någon bra sida någon stans med register där man kan läsa vilka typer av matvaror som kan innehålla gluten och laktos?Tack på förhand

  • titusdotter 23 oktober 2007

    hej maria.det va ju ett tag sen du skrev ser jag på datumet,har du fått tag i några bra recept på glutenfritt och laktos?mvh titusdotter

  • Lind 23 oktober 2007

    Hej Titusdotter!

    Har du några bra recept som du kan dela med dig av? :)

    //Mikael

  • regularmalin 23 oktober 2007

    Hej! jag är allergisk mot samma saker och jag hjälper dej gärna! för det första, om du inte besökt www.allergimat.com så gör det, finns mycket bra recept där. Sen tycker jag att du kan be mig om speciella recept du är ute efter för i så fall skickar jag dem på mejl eller så! =)

  • titusdotter 23 oktober 2007

    hej igen,jo jag tror jag har nått recept,ska dela me mej av det,titusdotter

  • isalivia 12 mars 2008

    Finax har just kommit ut med en jättebra mix som är fri från gluten och mjölk. Brödet blir väldigt mörkt och fiberrikt och är mycket gott. Mixen heter Fiberbröd mix.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.