Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hållbarhet ajvar relish

  • carnis 6 april 2010

    Hej!
    Vet någon hur länge en burk öppnad ajvar relish håller i kylskåp?
    Tacksam för svar, har nyligen upptäckt denna smakrika "röra" men använder ju inte hela burken på en gång.

  • The_mama97mia 6 april 2010

    Står det inget på burken? Kan inte tänka mig att det håller särskilt mkt längre än typ 2-3 v öppnad i kylskåp?
    Jag har fått slänga många såna burkar...

  • mulle640 6 april 2010

    Mina burkar hinner inte stå så länge. Har det som pålägg på macka:DD

  • flibben 6 april 2010

    Jag tror det håller länge, chilin brukar hålla borta bakterier tror jag?

  • The_mama97mia 6 april 2010

    annars kan man säkert testa att frysa i småportioner?

  • Bumbis 6 april 2010

    För ett tag sedan när jag städade i kylen hittade jag en bortglömd burk som säkert stått 5 månader och den var inte möglig och luktade som den gjorde när jag öppnade. Stämmer säkert att chilin gör att den håller länge. Ättikan i gjorde säkert lite oxå. Datumet som stog på var oöppnad burk.

  • Schnitt 6 april 2010

    Den håller länge! Jag har alltid Ajvar hemma och vi har alltid haft det i familjen. Ajvar kan man ju ha till nästan allt! Bara att röra om i röran om man inte använt den på ett tag och den håller minst nån månad, det lovar jag! Köper kanske 3 om året MAX! Aldrig blivit sjuk, aldrig har den varit dålig, alltid lia god!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.