Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hemglass mövenpik...var?

  • monac 23 december 2008

    Hemglass sortimen av gräddglass...var får jag tag i den...missade glassbilen i går! Ska bjuda på det på julafton...Nu verkar det som att jag får "tänka om":(

  • Nusse 23 december 2008

    Jag är en stor fantast av Lejonet och Björnens glass och den är mycket godare än Mövenpicks, så köp den du!
    God Jul på dig!(L)

    Hoppsan! Hade visst missat att de gått i konkurs..:'(
    Ben&Jerry har iofs rätt skaplig glass med.
    Hmm, låter kanske lite som om jag har en snobbig glassmak..och det har jag!(H)

  • zudette 23 december 2008

    Vår favorit är Hagendaas!!! särskilt Bailys.... om man får tag på den - säljs inte alltid! - men den är dyr... ca 80 kr/liter, typ! Annars får kan jag bara tipsa om Hemglass hemsida och kolla upp hur de kör sina rutter och köra ikapp den! - Är nog enda sättet..... om det inte går att ringa till hemglass i staden där du bor och be om att få komma dit och köpa "över disk"! Testa! Du kan ju inte få mer än nej!(Y)

  • Lotten_J 23 december 2008

    Var i Luleå köper du den glassen, låter ju spännande (Y)


    Skrivet av zudette den 23 dec 2008

    Vår favorit är Hagendaas!!! särskilt Bailys.... om man får tag på den - säljs inte alltid! - men den är dyr... ca 80 kr/liter, typ! Annars får kan jag bara tipsa om Hemglass hemsida och kolla upp hur de kör sina rutter och köra ikapp den! - Är nog enda sättet..... om det inte går att ringa till hemglass i staden där du bor och be om att få komma dit och köpa "över disk"! Testa! Du kan ju inte få mer än nej!(Y)

  • zudette 23 december 2008

    Kvantum, men jag har nog sett den på Maxi oxå.... Bailyssmaken har jag förstått är nån slags "limited edition" men jag och min man firade våra första 6 månder tillsammans för snart 4 år sedan med denna glass och vi blev lika förälskade i den som vi var/är i varann! Hur som helst Hagendaas i flera varianter och ofta även, fortfarande, Bailyssmak hittar man nog i de flesta, större, livsmedelsbutiker, verkar det som!! (Y) Gott är det! (Y)

  • systeryster 23 december 2008

    Tycker Lidl har lite roliga och annorlunda smaker.Gillar deras Valnötsglass och tiramisusmaken.:p

  • grillmeister 23 december 2008

    Annars går det ju att ringa den glassbilen som brukar finnas i närheten och höra efter om han/hon eller ngn kollega är hyfsat i närheten, det brukar funka hos oss fast vi bor iofs på landet. Jag har tom lärt glassförsäljaren att köra upp på vår uppfart istället för att stanna vid brevlådorna.:D

  • monac 23 december 2008

    jag fick tag i dem:D...på "huvudlagret"(filial)...åkte dit och köpte 5.l olika sorter/80:-/liter....är det jul-kalas så är det! b.l.a.Ny smak "pistage" (Y)

    God och glad jul till alla!!!(L)

  • monac 23 december 2008

    Nusse!
    hi hi...jag har oxå "snobbig" glassmak! inget att skämmas för.:)
    Alla!
    tack för engagemanget...god glass råd kan man aldrig få för många av!

  • zudette 23 december 2008

    Skrivet av monac den 23 dec 2008

    jag fick tag i dem:D...på "huvudlagret"(filial)...åkte dit och köpte 5.l olika sorter/80:-/liter....är det jul-kalas så är det! b.l.a.Ny smak "pistage" (Y)

    God och glad jul till alla!!!(L)


    Har de kommit med en pistagesmak!!!!????? WOW - Äntligen! (Y)- Jag älskar pistageglass, men nuförtiden är den inte så lätt att hitta!!! Nu kommer jag att passa hemglassbilen när den kommer här förbi krokarna nästa gång- Jag ska köpa pistageglass!!:p

    Kul att det löste sig för dig!!! ......och njut av glassen!!!

    GOD JUL!

  • monac 24 december 2008

    gör det Zudette....Prövat tiramisu samt "swiss" choklad...närmare himmelriket är det svårt att komma!:) mmmm.
    riktigt god jul!(L)

  • Nusse 24 december 2008

    Skrivet av monac den 23 dec 2008

    Nusse!
    hi hi...jag har oxå "snobbig" glassmak! inget att skämmas för.:)
    Alla!
    tack för engagemanget...god glass råd kan man aldrig få för många av!


    Puh, det var skönt att höra! Jag får allt höra att jag är fööör kräsen när det gäller glass!:D
    Ha en underbart go och glasslig jul!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.