Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp mig laga fisk!

  • 18 januari 2001

    Jag har bestämt mig för att börja äta mer fisk, men jag har nästan aldrig själv gjort det och jag behöver er hjälp! Har ni bra tips, enkla recept och förslag på hur jag lär mig detta? tack så mycket!

  • 19 januari 2001

    en av mina favorit fiskrätter är "blå fisk"Stek spättafileer, salta och peppra, lägg dom i en ugnsfast form.Blanda grädde (ca 3-6 dl /4 port) med en tub mjukost , godast är baconost, men andra går bra.häll blandningen över fisken så att det täcker helt.Klicka över en burk svart stenbitsrom i mitten.Grädda i 175 - 200 grader ca 15 min.När den är färdig kommer såsen att bli blåfärgad av romen.Serveras med kokt potatis

  • 22 januari 2001

    Det bästa är nästan att göra en fisksoppa i början. Det är enkelt och resultatet blir alltid lyckat. Prova det!

  • 25 januari 2001

    För att lyckas med att koka fisk så att den inte kokar sönder.Koka upp vattenm kryddor ni vill använda. Lägg i fisken Bitar / filerstäng av plattan låt den stå och svalna.Fisken blir lagom tillagad. Lycka tilltitta gärna in på http://www.ove.olsson.vg

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.