Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HP Sauce.........

  • Lua 6 april 2008

    ........Har i misstag tagit fel flaska från hyllan då jag handlade, kom hem med HP Sauce....(H)

    Till vad använder ni denna ?:p

  • monel 6 april 2008

    Jag har aldrig smakat, men på jobbet brukar några ha det på pyttipannan, går väl och ha det som sås till grillat och sånt.

  • Nettie 6 april 2008

    Kalasgott till det mesta, gör en grillsås/marinad, till stekta ägg, stekt potatis etc :)

  • The_mama97mia 6 april 2008

    En del använder det som ketchup..... Jag kan ha det i grillmarinader, om jag råkar ha det hemma. Det är ingen favorit.

  • MrsC 6 april 2008

    Tycker Om
    En klar favorit (Y)
    till :
    Pyttipanna
    Fiskpinnar, pommes frites, stekt ägg
    Stekt Fläskarré i lergryta, använd som krydda på karrén i grytan...
    Grillsås
    Grillat
    Testa dig fram!
    Lycka till :D
    Jag har alltid en flaska HP-sås hemma.

  • annwin66 6 april 2008

    Jag tycker inte hp -sås men min man gör det har har den till pytt i panna, makaroner.

  • LillaJa 6 april 2008

    Svar till Lua....
    Gillar du inte såsen i matlagningen....pröva att putsa koppar med den...jag lovar det blir ett "lysande" resultat.

    Men vill du laga något enkelt och gott testa detta
    Jag blandar /
    1dl HP-sås med 1 dl ketsup och 1 dl olja + 2 msk dragon.
    Delar en färsk kyckling på mitten, lägger den i en unsform, penslar på såsen
    Ugnen på 200 grader i 30 min...........väder kycklingen.....penslar på resten...30 min till...KLART
    Servera kokt ris till och en sallad.

    (har försökt att lägga in receptet...fåse om det går) Gittans Grillade Kyckling

  • Lotten_J 7 april 2008

    Jag har använt min till marinad när jag skulle grilla fläskfilé, tror faktiskt jag har ett recept inlagt här just med HP sås och det blev jättegott

  • MatAnders 7 april 2008

    Efter at ha ätit Engelsk frukost med ägg & bacon så brukar jag ha hp sås till just detta men hur är det med worchester sås?

  • Lua 7 april 2008

    Skrivet av MatAnders den 7 apr 2008

    ....... men hur är det med worchester sås?


    Ja hur är det....Vad är skillnaden mellan HP sås och worchester sås?

  • Lindanemon 25 april 2008

    Skrivet av Lua den 7 apr 2008

    Skrivet av MatAnders den 7 apr 2008

    ....... men hur är det med worchester sås?


    Ja hur är det....Vad är skillnaden mellan HP sås och worchester sås?


    Hittade denna lite äldre tråden och blir också nyfiken på skillnaden... Är det någon som vet?

  • jas65 25 april 2008

    HP sås är en kanon krydda i såser barbequesåser en smak förstärkelse jag älskar denna krydda.

  • The_mama97mia 25 april 2008

    Skillnad mellan HP och Worc - är bland annat konsistensen,. HP sås är ju tjock mer som ketchup medan w s är mer som soja. Smakmässigt är det ju också skillnad men det är jag inte kvinna att beskriva.

  • Superbruden 25 april 2008

    Worchestersås är ju mycket starkare :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.