Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur spara paprika i frysen?

  • tctctc 21 augusti 2010

    Har någon tips om hur man kan frysa in paprika nu när den är förhållandevis billig?

  • Memelie 21 augusti 2010

    Jag har hittat ett recept som jag inte har hunnit testa än, men det kan va kul att testa...
    Tycker man inte om det själv, så kan man ju ge bort det i julklapp...

    Paprikasallad

    6 gröna paprikor
    6 röda paprikor
    6 medelstora gula lökar
    Lag
    1½ dl ättiksprit
    3 dl vatten
    2½ dl socker
    1 msk salt
    2 bitar muskotblomma

    Klyv, kärna ur och skölj paprikorna, skala löken. Strimla paprikorna, grovhacka löken.
    Koka upp lagen. Lägg i paprika och lök. Koka upp och koka ca. 3 min.
    Lägg salladen i rena varma glasburkar, sätt genast på lock. Förvara svalt. Färdig att äta efter ca. 1 dygn.

  • The_mama97mia 21 augusti 2010

    Vi pratade om detta i annan tråd, och flera tipsade om att det går bra att strimla paprika och frysa. Det har jag själv gjort, bara att ta fram till wok och grytor m.m. sen.

    Paprikainläggningen ovan är också jättegod!

  • kekke46 21 augusti 2010

    Jag har lagt ut ett recept på Paprikainläggning

  • Gnurf 21 augusti 2010

    Strimla den rakt av bara och frys in (Y)

  • Vetebullen 22 augusti 2010

    ...eller gör denna som jag tycker är bra att ta till när jag vill ha lite extra smak på grönsalladen (Y)

    Inlagd paprika med lök

  • mafia 22 augusti 2010

    Inte många saker är så enkelt att frysa. Jag köper ordentligt med paprika, när den är billig och skär i strimlor. Sen är det bara att ta fram lagom mängd, när man behöver till matlagningen. Skönt att behöva köpa till de fantasiprisena, som det sen blir under vintern.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.