Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Induktionshäll?

  • ikah 17 februari 2008

    Vi ska bygga ut köket och sätta in ny köksinredning MEN nu är jag nyfiken på vad ni som har induktionshäll tycker om den?
    Är den så bra som det står i alla reklamer?

  • Grytlappen 17 februari 2008

    Fördelen med induktionsspisen är att värmeregleringen kan ske lika snabbt som med en gasspis. Du kan alltså stänga av värmen direkt om det tex. börjar koka över. Nackdelen är att många av dina gamla grytor kanske inte fungerar. Materialet i grytan måste vara magnetiskt.

  • ikah 17 februari 2008

    Det märkte jag att kastruller måste jag köpa nya.:(
    Är de dyrare än vanliga kastruller?

  • Grytlappen 17 februari 2008

    Testa undersidan av dina kastruller, är de magnetiska så funkar de. Annars behöver nya kastruller inte vara dyrare än "vanliga"

  • styvan 17 februari 2008

    Jag har haft induktionshäll i tio år och är jättenöjd med det. Lätt att göra rent och...ja jag hittar inga nackdelar faktiskt!(Y)

  • marinkovic 27 februari 2008

    Hej
    Vi byggde nytt kök för 6 år sedan och satte ditt en häll.Vi är nöjda med denna.Vet inte om alla hällar fungera så,men vår piper,när du tagit bort grytan & glömt stänga av plattan.
    Den stanna också om något koka över.Hällen är också bra på det sättet att,du kan sätta en tid för matlagningen,detta använder jag tex när jag måste vara på annat håll i huset & vill koka potatis samtidigt .
    Då sätter jag den på 25-30 minuter & den stänger av efter denna tid.
    Då det gäller rengöring har vi provat oss fram,nu köper vi rengöring på Coop.Grytor köpte vi som startpaket hos dem vi köpte kök/vitvaror hos(HTH-kök) men har även köpt till hos IKEA.Det står på deras grytor/pannor vilka som kan användas på häll.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.