Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Istället för sherry???

  • FruNilsson 23 januari 2010

    Vad kan man ersätta sherry med? :o

  • The_mama97mia 23 januari 2010

    Vad ska du ha det i ????

  • jimboz 23 januari 2010

    Om jag stod där utan och med dom saker jag har hemma så skulle jag ta Balsam vinäger och söta upp det med honung eller sirap :)

  • FruNilsson 29 januari 2010

    Receptet heter kycklingpasta gratäng. Jag gjorde det och satte faktiskt i en skvätt rödvin, det funkade men jag blev nyfiken på vad man eg kan ersätta sherry med , för det är inget som "går" hos oss, annars har man ju det mesta hemma :)

  • farmoringer 29 januari 2010

    Sherry " går " inte i mitt hem heller men jag har ändå köpt hem en liten flaska just för matlagning. det blir ju inte dåligt så fort när flaskan öppnats..:p

  • Purikura 29 januari 2010

    Skrivet av farmoringer den 29 jan 2010

    Sherry " går " inte i mitt hem heller men jag har ändå köpt hem en liten flaska just för matlagning. det blir ju inte dåligt så fort när flaskan öppnats..:p


    jag har det samma :D

  • asasto 29 januari 2010

    Och jag har litervis med hemgjord nyponsherry och det är mest i matlagning jag använder det, jag dricker inte så mycket sherry. Jag har även några liter rödbetssherry men det har jag inte provat i matlagningen än.

    Båda sorterna är dock ganska billiga att framställa och enkla, man behöver inte så mycket mer utrustning än en hink med lock och en silställning med silduk + flaskor.

  • FruNilsson 5 februari 2010

    Ja, det blir nog att inhandla en liten flaska...Göra eget verkar lite för avancerat (Y)

  • Mistys 5 februari 2010

    Ja köp en liten flaska (Y)(Y) Blir ju inte dålig på bra länge och det finns många fantastiskt goda recept med sherry i . Bla en fläskfilepirog som jag har som är outstanding. Även en fläskfilegryta här från mk har jag testat med sherry i. Den var också mums,mums (L) Så jag tror du får köpa ny flaska snart igen :D

  • FruAst 5 februari 2010

    Snart är det påsk. Då kan ni använda den överblivna sherryn till tomat och sherry sill. En i mitt tycke delikat inläggning.

  • FruNilsson 16 februari 2010

    Ja, det får nog bli en stor flaska, det räcker nog inte med en liten, nu när jag fått så fina tips(Y)

  • jas65 16 februari 2010

    Sherrysill är så gott. Köpte det i Väddö hamn smakade som godis.
    Mvh
    Höfta på med sherry och wiskey i maten
    Jag har skrivit till systembolaget och bett om att de skall anskaffa detta i sortimentet.
    Anders

  • The_mama97mia 16 februari 2010

    Jag har en flaska halvtorr sherry i skafferiet, inte i barskåpet. Gott i marinader och sås.
    Men Anders, sa du att Systemet ska börja sälja sill? :)

  • camillaocamilla 21 februari 2010

    Sherry är sherry och det finns nog inget som kan ersätta det.

    Men ett annat tips ni kan få till er matlagning är ÖL..
    Jag använder öl i mycket av min matlagning.
    Jag har öl i soppan, när jag kokar korv, jag gör aldrig en köttgryta utan att ha en flaska
    öl i. Kom på en gång att när grytan smakar bra men man vill höja smakerna och få fram den
    här mustiga smaken då är det öl som är lösningen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.