Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kalkon i stekpåsen

  • kfors 25 december 2008

    Hej
    Ska för första gången göra kalkon och bjuda på i morgon.
    Har fått några ideer på fyllningar men har några frågor till
    Nån som gjort kalkon i stekpåse?
    Varför ska man ha bröd i fyllningen?
    Tillbehör?

    Tacksam för hjälp
    MVH Catarina

  • farmoringer 25 december 2008

    Jag har aldrig gjort kalkonen i stekpåse faktiskt. Gillar att ösa..:D
    Har heller aldrig nåt bröd i fyllningen utan katrinplommon, äpplen och citron.. Gnider även in kalkonen i citron. Kryddar med det man tycker om. Jag själv är förtjust i salvia till kalkonen.
    Tillbehör: rödkål, brysselkål och nån gele. Kokta potatisar vill jag ha. Sen när jag ska äta upp kalkonresterna vill jag ha kroketter..

  • elpatron 26 december 2008

    Stek i kalkonpåse då?

  • jimboz 26 december 2008

    (Y) Hej ! Jag har gjort Kalkon i stekpåse och fördelen är att man får alla smaker och vätska kvar som man sedan gör en smarrig gräddsås på .Jag tyckte det var smidigt att bara hälla av skyn direkt ur påsen sedan en stor kastrull och se till att göra mycket sås då blir du kung el. Drottning
    Det där med bröd,fyllning vet jag däremot inget om.
    Se till att fylla med plommon det är mitt tips.

    Kalkon kan bli torr om man har otur. Då är det extra viktigt med mycket sås (Y)

  • elpatron 26 december 2008

    Gör inte misstaget som en jobbarkompis gjorde bara, han drack för mycket glögg och försökte göra en påse i kalkonsteken....blev väl sådär kan jag avslöja :o

  • kfors 26 december 2008

    Tack för alla råd.
    Gjorde kalkonen som "farmoringer"
    Blev hellyckat alla gilla den tusen tusen
    tack!
    Blir nog kalkon varje jul nu.
    kram(L) Kfors

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.