Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kan man vispa frysta ,tinade äggvitor?

  • elsa-nilsson 16 juni 2009

    Jag har 5-6 äggvitor i frysen.skulle vilja göra maränger,men vet inte om det går att vispa dem när de tinat.

  • Okänd 16 juni 2009

    Pröva får du se!

  • jeannettes 16 juni 2009

    Jag har aldrig provat själv men jag hört att det ska gå alldeles utmärkt. Du får gärna uppdatera oss om det fungerar - jag har också frusen äggvita :p

  • Okänd 16 juni 2009

    Varför fryser man in äggvitor?

  • annica_johansson 16 juni 2009

    Vad hände:o:o:o

  • mooseella 16 juni 2009

    när man använder sig av många äggulor så blir äggvitan över. då är det ok att frysa den. fungerar bra att göra maränger på sedan.(Y) Bra att ha i frysen när barnen eller barnbarnen vill göra maränger

  • elsa-nilsson 27 januari 2011

    Jag har en örtmarinerad fläskytterfile i frysen(på 800 g).Jag skulle vilja göra något gott av den och bjuda barn och barnbarn på.Fått för mig att jag vill ha något med senap och ost,men är osäker på om detta passar till örtmarinerat.Finns det någon duktig kock eller kokerska som vet?Ge mig i så fall ett recept,snälla!Jag köpte filen färdigmarinerad för ett tag sedan då det var extrapris.
    Tack alla raringar som sarar!Elsa.

  • Amika 27 januari 2011

    Skrivet av elsa-nilsson den 27 jan 2011

    Jag har en örtmarinerad fläskytterfile i frysen(på 800 g).Jag skulle vilja göra något gott av den och bjuda barn och barnbarn på.Fått för mig att jag vill ha något med senap och ost,men är osäker på om detta passar till örtmarinerat.Finns det någon duktig kock eller kokerska som vet?Ge mig i så fall ett recept,snälla!Jag köpte filen färdigmarinerad för ett tag sedan då det var extrapris.
    Tack alla raringar som sarar!Elsa.


    Inte för att jag vet vad det har med tråden i övrigt att göra, men här får du ett recept med ost och senap. :) Det går jättebra att byta filén mot ytterfilé. Det fungerar säkert med en örtmarinerad filé beroende på vilka kryddor som är med i marinaden?
    Vet du hur du gör när du startar en egen tråd? Jag tänker inför framtiden om du vill fråga fler saker? :)
    mvh
    Jonna

    Fläskfilé i ost- och senapssås

  • elsa-nilsson 27 januari 2011

    Tack snälla Jonna för receptet,det skall jag pröva.
    Nej,jag vet inte hur man bär sig åt när man "startar en tråd"som det visst kallas.Därför fick jag fråga på det enda stället jag hittade som verkade lämpligt att ställa frågor i.Jag blir visst aldrig klok på Matklubbens system.Finns det någon som på ett lättfattligt sätt kan förklara för mig?Tack på förhand för hjälpen!Elsa:$

  • smeand 27 januari 2011

    .

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.