Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kesella?

  • Heisjo 19 maj 2008

    I många recept med goda röror ska man använda kesella och jag tycker inte det är gott. :'(
    Vad kan man ersätta kesellan med?

  • Lotten_J 19 maj 2008

    creme fraiche, gräddfil, turkisk youghurt, vanlig naturell youghurt, vanligt a-fil....ja precis vad som helst som man gillar som är snarlikt kesella men gillar man inte alls dessa då blir det svårt.....

  • Heisjo 19 maj 2008

    Viste inte att man kunde ersätta det med vad som helst, då ska jag prova det! Tackar!
    (för alla de alternativen gillar jag:))

  • The_mama97mia 19 maj 2008

    Visst är det toppen med matyoghurt? Jag är mkt förtjust i både grekisk o turkisk (på typ 1-litershinkar). Måste bara finnas hemma i kylen under grillsäsongen.
    :)

  • anluk 19 maj 2008

    Skrivet av mama97mia den 19 maj 2008

    Visst är det toppen med matyoghurt? Jag är mkt förtjust i både grekisk o turkisk (på typ 1-litershinkar). Måste bara finnas hemma i kylen under grillsäsongen.
    :)


    Håller verkligen med, den kan användas till sååå mycket och är tom god att bara äta som den är med bara lite flytande honung över. Mmmmm underbart en varm sommardag.

  • The_mama97mia 19 maj 2008

    jag vet att en del använder yoghurten till desserter med, typ halvfrusen som glass
    Idéer finns många!

  • marwis 19 maj 2008

    Jag gillr den turkiska skarpt(Y)Den grekiska tycker jag är lite för sur. Har t o m ersatt lite av smöret med yoghurt då jag bakar kladdkaka. Det går jättebra!!:D

  • marwis 19 maj 2008

    Jag gillr den turkiska skarpt(Y)Den grekiska tycker jag är lite för sur. Har t o m ersatt lite av smöret med yoghurt då jag bakar kladdkaka. Det går jättebra!!:D

  • marwis 19 maj 2008

    Återigen eftersöker jag funktionen att återta meddelanden:'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.