Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

köksmaskin

  • sockiplast 10 augusti 2011

    hej.
    hade velat ha en köksmaskin som knådar degar ordentligt och vispa smetar bra.
    vill inte ha så stor och maxpris 1500kr. har hittat ett par borsch på ellos men vet inte riktigt hur bra de är. nån som har nåt tips?
    tvekar att köpa på blocket när det står att de bara är använda ett par gånger.
    har kört lite med degkrokarna på elvispen men det går inte att göra degen helt färdig man måste knåda för hand.

  • bakakaka 10 augusti 2011

    Jag har en Bosch mum. Är mer än nöjd med den, den har verkligen fått arbeta under flera år. Jag skulle nog rekomendera den som kostar 1599 på Ellos eftersom den lilla inte klarar en normalstor bulldeg på ½ mjölk.

  • sockiplast 10 augusti 2011

    det finns ju några stycken av mum sorten. vilken har du?
    menar du den som är på rea för 799, att den inte klarar så mycket?
    tycker själva degkroken ser tunn ut, finns ju dom med en en stor plastklump som knådar med de är mycket dyrare.

    svårt att hitta små tycker jag, bara kollat lite snabbt på elgiganten där hade de bara större och på hemmabutiken hade de samma som på ellos.
    ska kolla på coop och se vad de har för nåt.

  • bakakaka 11 augusti 2011

    Nu är jag hemma och har tittat efter vad min heter. Det är inte ens en mum, men ser likadan ut, ha ha... Min heter Bosch mixx44. Vad den än heter så är den kanonbra och jag har aldrig ångrat det köpet. Nu har jag börjat titta på en ny pga att jag vill kunna göra dubbel sats vetedeg och jag kommer absolut att köpa samma sort fast större.

  • katrin59 11 augusti 2011

    Jag gillar verkligen min köksmaskin, bra när man ska baka bröd.Jag använder den mycket till att mala kött till färs när jag köpt halv gris eller oxe.Har aldrig provat att göra korv men det skulle vara kul. Även om den tar lite plats i köket så vill jag ha den framme.Slippa släpa den fram o tillbaka. Jag har en Electrolux Assistent. Mycket bra. Värt att satsa mer pengar o inte köpa den billigaste.Jag har använt min i 12 år utan missöden. Har köpt till visp o använder den ännu mer än innan.Lycka till!

  • LindaGabriella 11 augusti 2011

    Man kan köpa en begagnad Elektrolux Assistent, kostar inte många hundralappar, och den håller ju för evigt!

  • The_mama97mia 12 augusti 2011

    Jag såg att Lidl sålde en hushållsassistent för typ 600 spänn, spanade inte in den så noggrannt men den skulle jag kunna tänka mig att köpa, dock håller min gamla Philips ett tag till, den är inte sönder förrän den är trasig...

  • sockiplast 13 augusti 2011

    hittade en elctrolux på blocket men den ville de ha 1600 för och den var endast till för degar.
    även om jag mest är intresserad av att bara göra degar så är det lite väl mycket pengar.
    kollade lite om att använda degkrokarna fullt ut på elvispen, har inte vågat men flera säger att det går så jag ska prova i morron.
    får önska mig i julklapp kanske.

    kollade bilder på mixx44 och den verkar vara ganska lik.
    kanske bäst att fråga lite i affären.

  • Clabbe 14 augusti 2011

    Jag har en Hugin COOPs "eget" märke, har gått i två år nu. Ställde en fråga här på forumet till Bagarmästaren och har rek krok driven ovanifrån, det avgjorde mitt val då.

  • FruAst 14 augusti 2011

    Jag kör min mans farmors gamla Elektrolux. Den är från 50-talet... Håller verkligen i evighet och fungerar bra. Har du dåligt med pengar så köp en begagnad, de flesta gamla håller. Annars så ska det ju vara en investering för minst 10 år framot och då kan det ju kosta lite! Lycka till!

  • Metbacksfru 14 augusti 2011

    Ja jag skulle råda dig till att köpa en rejäl Electrolux assistent även fast de är aningens dyrare. Det är en rejäl o bra maskin som bara går, och går, och går år efter år. För bröd o bullbak så har den både degkrok för degar på över litern och rulle o skrapa för mindre degar.
    Finns också mycket tillbehör såsom köttkvarn, korvstoppningsmoj, passertillsats, juicepress osv.
    Har en sån som är bra många år nu, och den funkar klockrent än idag!

    Så mitt råd är: kolla på blocket o Tradera efter en sån, du kommer inte att ångra dig!

  • wildlife 14 augusti 2011

    Skrivet av kramgo72 den 14 aug 2011
    Så mitt råd är: kolla på blocket o Tradera efter en sån, du kommer inte att ångra dig!


    Köpte min Bosch-assistent begagnad på Tradera... komplett med mixer, köttkvarn och korvhorn, funkade klockrent och jag är supernöjd och den kostade bara 700 kr... (Y)

  • sockiplast 15 augusti 2011

    tack för alla råd.
    grejen är den att jag är bara intresserad av degkrok och visp. jag har inte 5000. blocket tvekar jag när folk säljer en dyr, ny maskin som de endast använt några gånger.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.