Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köttfärsrätter

  • 18 juni 2001

    Jag skulle behöva tips på snabblagade rätter med köttfärs. Jag brukar köpa mycket när det är extrapris, men börjar ledsna på köttfärssås...

  • 18 juni 2001

    Hej RasmusDet finns mycket att göra varför inte pannbiff, Lazange, köttfärspaj dessa är ju utmärkt att ha i frysen släpp loss fantasin. Ha de bra.

  • 19 juni 2001

    Hejsan!Jag brukar göra soppa på köttfärs..Potatis, morätter, purjo div sopprötter (+buljong). Gör bitar av dem och lägg i vatten och koka smått. Stek köttfärsen och häll ner i soppan.Krydda med kryddor som du gillar (jag rekommenderar chillipulver, paprika o cayenne.. blir bra texmex smak av det +lite grillkrydda..). Klart!

  • 21 juni 2001

    HejKöttbullar (eller hellre små biffar, det sparar tid) kan man variera i oändlighet. Blanda ner hackade oliver och kapris i köttfärsen, servera med en god tomatsås (baserad på krossade tomater, vitlök och goda kryddor) och potatis eller pasta. Jag brukar också göra små hamburgare med fransk senap i köttfärsen, ta ordentligt med senap så att det smakar. Servera med tillbehör efter smak. Jag brukar steka rödlök med ett par mask honung, och servera sallad och feta ost till. Köttbullar med parmesanost och citron i köttfärsen blir också gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.