Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konfirmation?!

  • Frida87 3 april 2008

    Hejsan.. Min kusin ska konfirmera sej om ca 1 månad.. och min faster vill ha tips, jag har lite idéer. Men skulle vilja höra om någon här har något bra tips. Det finns inte mycket plats att laga på en ugn och plattor av värma saker på.. det ska vara till 60 personer ungefär. Lätt och som man gärna kan förbereda dagen innan.. :D Har någon några ideér så meddela mig.. // Frida

  • anluk 3 april 2008

    Det allra bästa när man inte har någon direkt plats att laga mat är smörgåstårta. Här finns massor här på nätet, jag har en del på min sida som jag varmt kan rekommendera!

  • Frida87 3 april 2008

    Jo jag har med haft tankar på det.. tack så mycket.. :D

  • GodareMat 4 april 2008

    Något som också går bra att förbereda innan är potatissallad med något kallskuret, till exempel chili-kryddad ugnsbakad karré...

  • Heisjo 4 april 2008

    Jag rekomenderar pastasallader! Lätt att göra till många i förväg:D

  • tina62 4 april 2008

    När vi hade konfirmation så tog vi potatissallad och kallskuret och jag bakade pain rich till.

    Det gick mycket smidigt och bra.:D

    ( Vill förtränga den förra konfirmationen när jag gjorde potatisgratäng och tjälknöl, vilker jobb med varm mat till många personer ):(

  • mistralwind 4 april 2008

    Vi hade kall inkokt fisk (vi hade öring och röding, är ju från Jämtland, men lax funkar jättebra!).
    Gör ett par kalla såser, creme fraiche/gräddfil, mayonnaise, och dill/ eller rom, och servera med kokt potatis! pot. kan tvättas och ställas iordning tidigare, fisken ska helst stå över natten och dra åt sig smaker. (Y) varmt rekommenderat!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.