Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

laktosfritt

  • 22 februari 2003

    Hej,är det någon som har några bra recept på ägg o laktosfri mat,tacksam

  • nilla08 17 maj 2008

    Hej det enda jag vet om att man kan byta ut den vanliga mjölken grädden mot laktosfritt. Det har jag själv gjort och tycker att det blir godare. Sen vet jag oxå att det finns äggersättning det är ett pulver som man blandar med vatten. Lycka till. Kram nilla08

  • Ysi 17 maj 2008

    man kan precis som ovan sa, ta vanliga recept och bara byta ut mot laktosfri creme fraiche eller matlagningsgrädde eller mjölk etc. det finns ett stort utbud nuförtiden, oatley har en jättegod matlagningsgrädde och go green har en mängd olika laktosfria alternativ. Lycka till!

  • Lilloo 17 maj 2008

    Hmm vet inte vem du är som skrivit inlägget eftersom du står som gäst. Jag håller på att lägga in gluten och laktosfria recept... har dock inte hunnit med så många än, men jag har många som ligger och väntar på att bli inskrivna.

  • zudette 17 maj 2008

    Gästen var här för drygt 5 år sedan...... :'(

  • Lilloo 17 maj 2008

    Oj, det såg jag inte... men men nu vet andra också :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.