Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lax

  • 25 april 2001

    Jag har 2 frågor: 1. Vad ska man göra för sås till lax?2. vad kan göra med rot grönsaker när man ska ha dem till lax?jag hoppas att du som läser detta kan hjälpa mig med detta. MVH/Daniel

  • 25 april 2001

    Hej!oj oj du kan göra mycket till lax i såsväg. En favvis är ju de kalla såserna som till exempel gravlaxsås om den nu är gravad annars är gräddfil, majo och dill sås underbart gott. En rotfruktslåda går alltid att göra.Hacka rotfrukterna fint som som gör potatis till jansonfrestelse och hacka i lite lök lägg allt i en ungsform och häll lite grädde, salt o peppar över så blir det underbart gott.Annars rotfrukts pommes är det bästa: gör pommes bitar av rotfrukterna. Lägg på en plåt, strimla lite olivolja på och salta. Så låter du den vara i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter.Kram Liza

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.