Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Metallring för uppläggning?

  • rainydays 17 oktober 2009

    Hej! Jag har försökt att hitta en sådan metallring eller rör som man använder för att lägga upp maten på höjden i ett torn, men jag vet inte vad de kallas vilket gör det hela betydligt svårare.

    Någon som vet vad de heter och om man kan köpa dem någonstans på nätet?

  • Ulrika91 17 oktober 2009

    Förstår inte riktigt vad du menar men jag kan tänka mig att en ren, tom, konservburk med båda ändarna borttagna fyller samma funktion?

  • Dunadain 17 oktober 2009

    Vet precis vilka saker du menar. Har sett dem i flertalet matprogram. Tyvärr minns jag inte heller vad de heter för tillfället. På engelska tror jag att de kallas just för "ring mold" el liknande. Finns i massor av utföranden. Speciella för upplägg, vissa för endast ägg och vissa för pannkakor m.fl.
    Om jag kommer på namnet skriver jag.

    Kanske "stack rings" Kolla denna länken
    http://www.fantes.com/stacks.html

  • gimmiahug 17 oktober 2009

    Jag har ett flertal av dessa ringar, som jag beställt från www.lakelandlimited.co.uk - bodde dock i England när jag köpte.... Werner och Werner tar in efter beställning så prova där!

  • gimmiahug 17 oktober 2009

    Jag har ett flertal av dessa ringar, som jag beställt från www.lakelandlimited.co.uk - bodde dock i England när jag köpte.... Werner och Werner tar in efter beställning så prova där!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.