Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mixersstav

  • 15 februari 2001

    Har precis införskaffat en fin mixerstav, tänkte bli nyttig och göra grönsaksjuicer och soppor för hela slanten, men upptäcker att recepten & fantasin saknas! Är det någon som har några bra tips på godsaker som blir bra med detta redskap?

  • 15 februari 2001

    Hej ( Har skrivit in detta recept tidigaremen gott är det) Purjo och potatis soppa med gorgonsola. (gillar man inte gorgonsola ta annan ost)Ta på en "höft" 1 purjolök strimmla/skiva fräs i smör hacka 1 gul lök fräs med tärna potatisen ett antal lägg i Slå på hönsbuljong el grönsaksbuljong.Krydda 1-2 lagerblad peppar ev lite saltKoka tills potatisen är nästan färdig tillsätt ca en påse riven gratäng ost (typ) koka stund till tillsätt lite matlagningsgrädde ha i finhackad persilja , timjan koka upp.Mixa soppan. Finhacka purjo stö ovan på som garneringSmaklig måltid

  • 16 februari 2001

    hej!Jag använder min mixerstav till mycket, tex att mosa potatis och grönsaker till mos, avocado till guacamole, till soppor och puréer. Du kan även använda den till aioli.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.