Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Morotskaka: För: 16-20 personer

  • Abluna 19 mars 2008

    Morotskaka
    Ett luftigt och smarrigt bakverk, passar såväl till fika som fest.

    Det låter ju UNDERBART - men om jag är ensamstående och har 1 son, som kommer ibland - till vem ska jag baka denna jättekaka? 16-20 personer, det är inte dåligt, det! ::D
    Jag vill inte vara gnällig, men avpassar man och bakar till fotbollslag i/på Matklubben?
    (Och VISST! säg det inte!! Jag behöver inte använda receptet!

  • evaldo 19 mars 2008

    Bland alla recept här i matklubben så hittar du flera varianter på Morotskaka.

  • snutten 19 mars 2008

    Det finns ju andra recept på mindre kakor....

    http://www.matklubben.se/recept/_morotskaka_4573.html

  • farmoringer 19 mars 2008

    Det måste ju finnas recept både till få och till många.

  • snutten 19 mars 2008

    Annars går den väl att frysa (Y)

  • Lilljeppe 19 mars 2008

    Jag ska göra en morotskaka med glasyr för 12 personer, så jag är tacksam för att det finns både stora och små recept. Fast jag räknar om receptet om jag vill ha det större eller mindre(Y)

    Jag tänkte göra den som är sockerfri. Har fått beställning av min mor som ska ha diabetiker på middag under påsken.:)

  • monac 19 mars 2008

    .....eller bjuda in några grannar:D
    morotskaka håller sig ju jätte saftig i flera dagar!

  • Ketronya 19 mars 2008

    Eller varför inte bara minska receptet med enkel matematik?

  • Gnagett 19 mars 2008

    Eller gör den som muffins och frys in. Så kan du ta fram 1 till dig och 1 till din son när han kommer.

  • TweetyPie 19 mars 2008

    Eller baka i långpanna o skär i rutor, frys in det som blir över och så kan du ta fram en i taget allteftersom du blir sugen:p
    Det finns väl inte så många, (åtminstone kakrecept) som är till en eller två personer, kanske...

  • bakakaka 19 mars 2008

    Finns det någon som brukar baka kakor till 1-2 personer. Brukar man inte baka lite mer än så, när man ändå är igång. (H)

  • ikah 20 mars 2008

    Skrivet av Anitak den 19 mar 2008

    Eller gör den som muffins och frys in. Så kan du ta fram 1 till dig och 1 till din son när han kommer.


    Samma sak tänkte jag på!(Y)

  • monac 20 mars 2008

    så man kan göra samma recept i muffins formar med gott resultat?

  • ikah 20 mars 2008

    Visst kan man det(Y)

  • styvan 20 mars 2008

    Muffins är jättebra att baka, bara att ta fram så många man behöver(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.