Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Något kryper i mitt skafferi!

  • hanna_s 22 augusti 2009

    Upptäckte just att jag har något som kryper omkring i mitt skafferi (N).
    Kan det vara mjölbaggar? Små och ljusa är dom. Är det bara att kasta allt eller kan man spara kakao, socker, bakpulver o.dyl.

    Tacksam för all hjälp jag kan få!

  • solen08 22 augusti 2009

    Jag tror att mjölbaggar är svarta. Men för att vara säker, om du INTE vill kasta allting, så kan du, först och främst kolla i alla mjölpåsar och andra paket i skafferiet för de har ju kommit i från någon av dem tror jag. Sedan kan du förvara alla paket i plastpåsar med klämmor om så att ingenting kan komma i påsarna.
    Jag förvarar mjölpaket m.m i plåtburkar, så att om det skulle komma mjölbaggar så kan de bara stanna kvar i paketet de kom med och inte sprida sig vidare.

    Lycka till!!

  • Okänd 22 augusti 2009

    Så här ser de små rackarna ut!

    http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=330

  • ros 22 augusti 2009

    :)Hej!
    Det är intet trevligt när det börja "krypa" i skatteriet.

    Jag hade nog slängt det som inte var omslutet med plastpåsar eller i burkar.
    Torkat ur ordentligt och kollat upp om det fanns något som var gammalt. Det kan hända även med nyköpta mjölpåsar.
    Ex: gamla flingor, pasta, mjölpåsar mm

    Så fort jag köper en påse mjöl, havergryn, socker mm så sätter jag påsen i en plastpåse och tillsluter.

    Lycka till att få bort de "objudna" gästerna(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.