Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Njutjärnet!?

  • kvacken61 25 oktober 2009

    Hej!
    Har fått ett sk njutjärn i present. Kan jag använda mina vanliga recept på gratänger och stekar? eller skall man ändra något tex tider, vätskor mm.:D mvh Anki(L)

  • The_mama97mia 25 oktober 2009

    kalla mig blond men vad är ett njutjärn?
    :D

  • zudette 25 oktober 2009

    Jag googlar på Njutjärn och hittar det i lite olika former med märket Skeppshult... Kan det vara så att det är serien inom Skeppshult som Ernst Kirsteiger som heter Njutjärn?? Jättefina prylar verkar det vara! http://www.skeppshult.com/sv/news/2008/09/24/njutjarn/

    Är det formen (eller vilken annan pryl som helst) då fått är det bara att gratulera!! Får väl ta och plita ner lite Njutjärn på listan som jag ska skicka till Tomten, för egen del! (Y)

  • jimboz 25 oktober 2009

    Jag har aldrig hört talas om det och jag får bara upp Ernst ...Låter som nåt påhittat gjutjärnsföremål.
    Jag njuter av mina egna grytor istället :)

  • The_mama97mia 25 oktober 2009

    Skrivet av zudette den 25 okt 2009

    Jag googlar på Njutjärn och hittar det i lite olika former med märket Skeppshult... Kan det vara så att det är serien inom Skeppshult som Ernst Kirsteiger som heter Njutjärn?? Jättefina prylar verkar det vara! http://www.skeppshult.com/sv/news/2008/09/24/njutjarn/

    Är det formen (eller vilken annan pryl som helst) då fått är det bara att gratulera!! Får väl ta och plita ner lite Njutjärn på listan som jag ska skicka till Tomten, för egen del! (Y)



    Tack för länken, hade verkligen ingen aning om vad detta var...
    Förstår fortfarande inte riktigt vitsen med dom. Hoppas ngn upplyser mig o andra här.

  • zudette 25 oktober 2009

    Skrivet av mama97mia den 25 okt 2009

    Skrivet av zudette den 25 okt 2009

    Jag googlar på Njutjärn och hittar det i lite olika former med märket Skeppshult... Kan det vara så att det är serien inom Skeppshult som Ernst Kirsteiger som heter Njutjärn?? Jättefina prylar verkar det vara! http://www.skeppshult.com/sv/news/2008/09/24/njutjarn/

    Är det formen (eller vilken annan pryl som helst) då fått är det bara att gratulera!! Får väl ta och plita ner lite Njutjärn på listan som jag ska skicka till Tomten, för egen del! (Y)



    Tack för länken, hade verkligen ingen aning om vad detta var...
    Förstår fortfarande inte riktigt vitsen med dom. Hoppas ngn upplyser mig o andra här.


    Den enda vitsen är nog att de fått sätta ett högre pris på grejjerna för att Ernst (som kanske nog ritat) fått sätta sitt namn på dem!

    Jag tycker faktiskt att det är jättefina grejjer (även om smörkniven i gjutjärn mest känns opraktisk) framförallt ugnsformarna som skulle vara snygga att sätta fram på bordet, men skulle aldrig drömma om att köpa dem själv!

  • agaleb 4 november 2009

    Hittade detta citat när jag sökte på njutjärn

    "I ett samarbete mellan Ernst Kirchsteiger och Skeppshults gjuteri tog man under 2008 fram en serie produkter i gjutjärn, kallad Njutjärn."
    :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.