Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nötstek som utgått i datum

  • spinky 1 november 2009

    jag har en nötstek som jag tänkt tillaga idag men som jag till min fasa upptäckte att den hade bäst före datum den 30/10,kan jag använda den ändå,det luktar inget, snälla hjälp

  • maggi 1 november 2009

    .Köttet har kanske mörknat i färgen, ingen fara. Så länge det inte luktar kan det inte vara någon fara. Eller så kan du ju lägga den i frysen och laga den senare.

  • sikaal 1 november 2009

    Naturligtvis kan du använda den! Bäst före är bäst FÖRE, inte sista förbrukningsdag! Om den inte luktar illa är den bara att använda.
    Lycka till
    Lena

  • maria_wijk 1 november 2009

    Luktar den inte surt och inte är "klibbig" på ytan skall det inte vara någon fara.

  • The_mama97mia 1 november 2009

    Precis, instämmer med föregående talare. Lita på din näsa. :)

  • Mellanbellan 1 november 2009

    En dag hit eller dit! Klart du kan använda köttet om det har legat kallt hela tiden och det inte luktar illa.
    Stek det direkt ikväll i stekgryta så har du en färdig stek som du kan frysa in med skyn eller så fryser du in steken direkt och steker den när du tar fram den.

  • mafia 1 november 2009

    Ingen fara, om den har förvarats kallt. Den hår datumhysterin är helt onödig om man använder sin näsa och sunt förnuft. (Y)

  • Okänd 1 november 2009

    Förmodligen är det ännu bättre om ytterligare ett par dagar!
    Skär bort eventuella delar som mörknat.
    Lägg fram steken i rumstemperatur ett par tre timmar innan du steker den.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.