Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nyttig

  • 1 oktober 2002

    jag skulle viljas fråga er om nån mat som inte är så mycket fett i men är gott ändå..jag ska försöka gå ner lite i vikt. så jag cill inte äta så mycket så jag går upp i vikt.Morsan tjötar på mig att jag inte ska äta fort och att jag inte ska ta nån gouda ost på mackan..mrn just den osten är ju såå god..Finns det nån ost som inte är så mycket fett i ??// Anna

  • 11 oktober 2002

    Någon god vanlig ost har i alla fall inte jag hittat ännu, men du kan ju alltid pröva en macka utan matfett och bara en skiva guodaost på. En ring paprika, eller ett par gurkskivor på är gott och inte fett. Kan du frångå just vanlig ost så vill jag föreslå: Grovt bröd med keso, mager tonfisk och ev hackad rödlök. Mummms!!!Ett annat bra sätt att undvika viktuppgång är att dra ner på sockret. Helst utesluta det helt. Jag har läst att socker som inte går åt till energi omvandlas till fett.Må så gott/gladihågen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.