Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Om köttfärsartikeln

  • 20 mars 2001

    I artikeln om bl a köttbullssmet står det att man ska röra den riktigt seg. Det är fel. Bullarna riskerar att bli torra om man gör så. Arbeta alltså rå köttfärs så lite som möjligt. Tips: Rör ned kryddor och ägg redan i ströbrödröran, så blandas allt sig bra utan kraftig omrörning.

  • 20 mars 2001

    Vi skickar vidare ditt inlägg till Margareta Schildt-Landgren, vår matskribent, koksboksförfattarinna och hushållslärare som har skrivit artikeln!/Red.

  • 21 mars 2001

    Svar från Margareta Schildt-Landgren:Man måste röra samman färsen annars håller den inte ihop, utan blir somköttfärsröra. Naturligtvis skall man inte överarbeta den..../red.

  • 22 mars 2001

    JAA MAN MÅSTE FAKTISKT ARBETA FÄRSEN ORDENTLIGT ANNARS BLIR RESULTATET DÅLIGT TRO MIG JAG HAR PROVAT HÄLL I LITE SENAP SÅ LÖSER SIG ALLA PROBLEM

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.