Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Paj

  • farmoringer 8 februari 2008

    Jag tycker så mycket om paj med ids så sällan göra det. Nu undrar jag kan man göra pajdegen och frysa in den? jag menar så kan man göra mycket när man har lust och sen bara ta fram??

  • lennali 8 februari 2008

    Farmoringer du är inte ensam, jag är exakt likadan. Jag älskar paj, men samma här jag ids inte, varför förstår jag inte, vad som är besvärligt vet jag inte riktigt heller :o, säkert är det bara LATMASKEN :p helt enkelt fast om jag tänker efter så är det ju faktiskt inte så jädrans besvärligt. Jag får lov att ta mig i kragen, mer paj i Lena´s kök.

  • MammaIrene 8 februari 2008

    Jag vet inte hur det är med bara själva pajdegen........
    Jag gör ofta mycket paj och fryser in i lagoma portioner, ibland fryser jag in hela pajer.
    Sedan är det bara att ta upp o tina. Det smakar allra bäst om man låter det stå o tina i rumsemperatur, men postionesformarna går att tina i micron.
    Efterrättspaj har jag gjort o fryst iin bara degen o det gick bra, bara att hälla i bär o creme fraicheröra o så in i ugnen.

    Vidare så kan du ju alltid göra pajdegen i matberedaren, det går jättefort......

    Mvh Irene

  • mistralwind 8 februari 2008

    själv kör jag latvarianten, mest för att det är så lite plats i mitt kök. latvariant = kavlar inte. bara tryck ut med fingrarna. gärna lite tjockare, både min sambo o jag gillar mycket pajdeg (Y)

  • anluk 8 februari 2008

    vet faktiskt inte om det går att frysa in pajdegen. Älskar paj men tyvärr gillar inte barnen det så därför är det väldans sällan numera.....Tycker inte det är några problem att göra degen. Den svänger man ihop snabbt.

  • evaldo 8 februari 2008

    Visst kan du frysa pajdegen, som ett platt paket eller uttryckt i formen. Packa den väl i plast, degen kan lätt ta åt sig smak från frysen. Tänk också på att den innehåller en hel del fett som härsknar vid lång frysförvaring. Ha den inte längre än 3 månader i frysen. En annan idé är att grädda pajbottnar, förpacka och frysa. Sedan är det bara att ta upp och fylla direkt med önskad fyllning och grädda.

  • Okänd 8 februari 2008

    Jag gör ofta en stor paj och fryser ner bitar av den.Sen är det bara att ta fram när man blir sugen.
    Vet inte heller hur det blir att frysa pajdeg.Det är nog enklare att frysa färdig paj.Jag kavlar aldrig degen utan bara trycker ut den för hand i formen.Enkelt och bra.Sätt iigång och laga paj nu,hur enkelt som helst.
    PS.Jag förgräddar aldrig en paj numera,och botten blir aldrig hård.(Y)

  • kickilitoo 8 februari 2008

    Om man är riktigt lat kan man köpa pajmix...har själv aldrig testa då jag tycker att det inte är så mkt jobb med att slänga ihop en deg. Men har vänner som kör med det.:p

  • tilda 9 februari 2008

    Du kan frysa in pajdeg, men ännu bättre är att grädda färdiga pajskal. Bara att ta fram och fylla med nåt gott och stoppa in i ugnen.(Y)

  • farmoringer 9 februari 2008

    Tack för att jag får veta så mycket....Bra med matklubben...(Y)

  • 9 februari 2008

    Skrivet av evaldo den 8 feb 2008

    Visst kan du frysa pajdegen, som ett platt paket eller uttryckt i formen. Packa den väl i plast, degen kan lätt ta åt sig smak från frysen. Tänk också på att den innehåller en hel del fett som härsknar vid lång frysförvaring. Ha den inte längre än 3 månader i frysen. En annan idé är att grädda pajbottnar, förpacka och frysa. Sedan är det bara att ta upp och fylla direkt med önskad fyllning och grädda.


    allt om mat är ett bra infoställe(Y)(Y)

  • ooops 10 mars 2008

    Frys på du, funkar perfekt.

  • bernit 10 mars 2008

    Jäpp, går alldeles utmärkt, slå in i folie


    /BÅ :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.