Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Paj med skagenröra

  • 21 juni 2004

    Jag skulle behöva ett recept på någon form av en paj med skagen röra...eller en skaldjurspaj av något slagSkulle tacksamt tagas emot;)

  • Lattemaja 14 juni 2008

    Den här funkar alltid jättebra!

    Gör ett vanligt pajskal (se vilket recept som helst).
    När det svalnat lägger du i en fyllning som består av hackade hårdkokta ägg (2-3 st), hackade räkor - så många du har råd med, men se till att de är torra och inte vätskar så mycket! - , créme fraiche, ca 3 dl av maxfetvarianten (light blir rinnig, tyvärr...), hackad dill samt salt och vitpeppar.
    Bred ut fyllningen i pajskalet och låt pajen stå kallt. Efter någon timme har fyllningen stelnat helt och du har en jättegod skagenpaj!

    Vänliga hälsningar
    Caroline

  • Amika 14 juni 2008

    Jag har recept på skagenröra bland mina recept. Jag tror det är en paj där om jag inte missminner mig. :)

  • rosen69 14 juni 2008

    här kommer jag med ett super gott recept på paj med skaldjur.

    Crabfishpaj
    (0 röster)För 4-5 personer.


    En väldigt god paj med räkor och crabfish.


    Ingredienser
    Pajdeg:
    125 g smör
    3 dl mjöl
    2 msk vatten

    Fyllning:
    2 pkt crabfish á 227 g
    2 dl ärtor
    3 dl crème fraiche
    1 1/2 dl majonnäs
    3 msk purjolök
    2 msk chilisås
    300 g räkor
    Cayennepeppar
    Salt
    Svartpeppar
    Dill

    Garnering:
    Citron
    Dill
    Räkor
    Avokado



    Gör så här
    Pajdeg: Blanda alltsammans till en deg och låt stå kallt ca 1 timme. Tryck ut i pajform och grädda i ca 25 min i 200 grader. Låt pajen kallna.

    Fyllning: Blanda ihop alltsammans och smaka av. Lägg fyllningen ovanpå pajskalet, garnera och njut av denna paj.

  • stinalena 28 juni 2008

    På min sida finns ett recept på kall gourmetpaj med räkor. Visserligen inte med skagenröra, men med annan god "gojja". Titta gärna in där om du har lust.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.