Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pasta i köttkvarn

  • ekolina 17 augusti 2009

    Hej
    Är det någon som har testat att göra pasta i köttkvarnen? Tänkte prova innan jag ev köper dyra tillbehör till min Electrolux...
    Pernilla

  • NicolinaZ 17 augusti 2009

    Aldrig ens tänkt på det! Men egentligen borde det ju gå. Själv har jag en traditionell pastamaskin som man vevar fram först plattor och sedan om man vill band med. Lätt och roligt!

  • mooseella 17 augusti 2009

    Till min electrolux assistent så har jag en spagettiskiva som jag monterar på köttkvarnen. Fungerar utmärkt till hemgjord pastadeg (Y)

  • ekolina 25 augusti 2009

    Nu har jag testat att göra pasta i köttkvarnen och det var väl inte så lyckat. Smaken var det förstås inte något fel på men spagettin blev tjock och taggig. Antagligen så är kanterna i hålen på själva hålskivan för vassa. Jag kollade upp vad det kostade med en pastatillsats och det var bara någon hundring så det ska jag investera i...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.